سلامت نیوز : متاسفانه در کشور ما بیماری تالاسمی از شیوع بالایی برخوردار است و حدود 7تا 8 میلیون بیمار مبتلا به تالاسمی ماژور در کشور وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، دکتر کیخایی دبیر علمی ششمین همایش سراسری انجمن خون و سرطان کودکان ایران درحاشیه همایش سراسری انجمن خون و سرطان ایران گفت:با توجه به طرح غربالگری میان زوجین خوشبختانه این بیماری از سال76 تا به حال از هزار مورد ابتلا در سال به 250 مورد کاهش یافته است.

وی در ادامه عنوان کرد:با مشارکت های مردمی می توان این بیماری را در مراحل اولیه درمان کرد و میزان آن را به صفر رساند.

کیخایی گفت:در بعضی از موارد خونی اختلاف نظر در در مان وجود دارد ولی تا کنون پیشرفت های پزشکی در زمینه پلاکت و بیماری هایی از قبیل تالاسمی بسیارزیاد بوده به طوری که باعث رشد شگفت انگیزآن در حوزه پزشکی شده است و امروزه با این پیشرفت ها دیگر به هیچ عنوان بیماری برای درمان به خارج از کشور مهاجرت نمی کند بلکه از کشورهای حوزه خلیج فارس ،عراق و.. برای درمان خونی به ایران مراجعه می کنند.

دبیر علمی ششمین همایش سراسری انجمن خون و سرطان کودکان ایران در ادامه تاکید کرد:یکی از دلایل برگزاری این گنگره دراستان خوزستان حاصلخیز بودن این استان در ابتا به بیماری های خونی و کم خونی است که خوشبختانه با اجرای طرح آهن یاری در مدارس از درصد آن تا حدودی کاسته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha