سلامت نیوز : دبیر انجمن متخصصان پوست گفت: با استفاده از کلیه روش‌های دارویی، جراحی، لیزر و RF میزان بهبودی بصورت کامل نبوده و تا ۸۰ درصد موارد درمان پذیر هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینانیوز ، دکتر محمد گلشنی با بیان اینکه آکنه از دو حیث قابل بررسی و اهمیت است گفت: یکی از جنبه‌های اهمیت آکنه دوران نوجوانی و جوانی است که احتمال به جاگذاری ضایعات و کاهش اعتماد به نفس را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه درمان آکنه در مراحل اولیه، جلوگیری از ضایعات بد فرم درناحیه صورت، دست‌ها و بازو‌ها و نیز پیشگیری از ایجاد اسکار است افزود: درمواجه با این موارد ممکن است اسکار به جا مانده تا پایان عمر باقی بماند.

این متخصص پوست و مو تصریح کرد: درمان آکنه شامل انواع کرم‌ها، ژل‌ها، ضد آفتاب‌ها، آنتی بیوتیک‌های موضعی وخوراکی و... است که اولین اقدام درمان اسکار ناشی از آکنه، درمان اکنه فعال است تا منجر به اسکاربعدی نشود.

دبیرانجمن متخصصان پوست ایران افزود: ابتدای درمان با داروهای موضعی شروع می‌شوند که همزمان با درمان و نیز پس از درمان باید از کرمهای ضد افتاب استفاده شود و در ادامه درمان می‌توان از روشهای لایه برداری و پیلینگ استفاده نمود.

وی ادامه داد: در مواردی که درمان‌های فوق نتیجه بخش نباشد می‌توان از روشهای جراحی و نیز فیلر‌ها و پرکننده‌ها بهره‌مند شد که در این عرصه استفاده از سوزن NOKOR نیز به عنوان روشی در جراحی می‌باشد که در حقیقت با کمک این سوزن بافتهای فرو رفته را با الیافت فیبروتیک که از زیر چسبندگی دارند با این روش آزاد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه نهایتا در درمان اسکار اکنه لیزر‌ها به عنوان درمان کمکی کاربرد بسیاری دارند اظهار کرد: اگر به عنوان تنها درمان استفاده شوند افراد رضایت کافی نخواهند داشت به همین دلیل باید ترکیبی استفاده شوند.

دبیر انجمن متخصصان پوست اظهار کرد: دسته دیگر لیزرهای جدید‌تر برای این عرصه به نام لیزرهای فراکشنال در حال حاضر کاربرد وسیعی پیدا کرده‌اند که علت این موضوع کاربرد وسیع وعوارض کمتر و بهبودی سریع ترآن است.

وی گفت: روش دیگر که برای درمان اسکار استفاده می‌شود استفاده از RF است که در این روش با استفاده از انرژی RF در انواع مختلف مونوپولار (تک قطبی)، دو قطبی و چند قطبی و نهایتا روش جدید‌تر فراکشنال RF می‌توان در درمان اسکار اکنه بهره جست.

گلشنی ادامه داد: مزیت سیستم‌های RF در عدم وابستگی درمان به رنگ پوست بیماری می‌باشد به این صورت که رنگ‌های پوست تیره و سبزه که در انواع لیزر‌ها معمولا باعث ایجاد مشکلات و عوارض می‌شوند در تکنولوژی RF، رنگ پوست بی‌تاثیر است.

این متخصص پوست و مو در پایان خاطر نشان کرد: با استفاده از کلیه روش‌های دارویی، جراحی، لیزر و RF میزان بهبودی بصورت کامل نبوده و تا ۸۰ درصد موارد درمان پذیر هستند و ۲۰ درصد باقیمانده راهکاری ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha