سلامت نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این ‌كه مردم در حوزه "چشم‌پزشكی" كمترین هزینه و در "دندانپزشكی" بیشترین هزینه را می‌پردازند، گفت: تعرفه‌ها در رشته چشم‌پزشكی واقعی‌تر شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دكتر حسن امامی رضوی در مراسم افتتاحیه بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشكی نگاه، با بیان این‌كه در طلیعه سی و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی به پیشرفت‌های قابل توجهی در حوزه بهداشت و درمان دست یافته‌ایم، عنوان كرد: تمامی برنامه‌های مراقبت بهداشتی اولیه و خدمات تخصصی و فوق تخصصی با تاكید بر خدمت رسانی به مردم محروم در سراسر كشور صورت پذیرفته است.

وی افزود: در این میان رشته چشم‌پزشكی هم در بخش خصوصی و هم دولتی به دستاوردهای شگرفی دست یافته است.

12 هزار تخت بیمارستانی در بخش خصوصی فعال هستند

امامی رضوی با اشاره به این‌كه تعداد تخت‌های بیمارستانی در بخش خصوصی به عدد 12 هزار می‌رسد، اظهار كرد: این در حالی است كه تعداد تخت‌های بیمارستانی در بخش دولتی و تنها در استان تهران برابر با این میزان است.

 70 درصد تخت‌های بیمارستانی در بخش دولتی و خصوصی اشغال‌اند

وی اضافه كرد: ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی در بخش دولتی و خصوصی حدود 70 درصد بوده و این امر نشان دهنده نیاز مردم به ارائه خدمات درمانی گسترده‌تر در سراسر كشور است.

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه با بیان این‌كه توجه به مقوله درمان از حیث پرداخت از جیب مردم حائز اهمیت است، گفت: اكنون مردم 54 درصد از هزینه سلامت را به طور مستقیم پرداخت و مابقی را دولت و سازمان‌های بیمه گر تقبل می‌كنند، در حالی كه میزان پرداخت از جیب مردم باید به زیر 30 درصد برسد.

امامی رضوی افزود: میزان پرداخت از جیب مردم در بخش‌های مختلف متفاوت است. مردم در حوزه چشم پزشكی كمترین هزینه و در دندانپزشكی بیشترین هزینه را می‌پردازند. پوشش بیمه‌ای ناكافی در حوزه دندانپزشكی و واقعی‌تر شدن تعرفه‌های چشم پزشكی از جمله عوامل موثر در این خصوص است.

به گفته وی، اگر بخواهیم میزان پرداخت از جیب مردم را كاهش و به زیر 30 درصد برسانیم، باید به سمت واقعی‌تر كردن تعرفه‌ها و پوشش بیمه‌ای خدمات درمانی حركت كنیم.

 نرخ امید به زندگی در كشور طی 15 سال آینده به 80 سال خواهد رسید

معاون درمان وزارت بهداشت، ضمن تاكید بر تلاش گسترده جامعه چشم‌پزشكان به منظور ارائه خدمات فوق تخصصی در سطح كشور، گفت: جمعیت كشور به سمت سالمندی در حركت است. به گونه‌ای كه جمعیت هشت درصدی سالمندان كشور تا 20 سال آینده به 25 درصد می رسد. همچنین نرخ امید به زندگی از 72.5 سال به 80 سال طی 15 سال آینده خواهد رسید و همین امر نیاز به ارائه خدمات تخصصی به سالمندان بویژه در حیطه چشم پزشكی را بیش از پیش ضروری می‌نمایاند.

به گزارش ایسنا، مراسم افتتاحیه بزرگترین «بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشكی نگاه»، صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان وزارت بهداشت، نمایندگان مجلس و متخصصان جامعه چشم پزشكی كشور برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha