سلامت نیوز: روانپزشكان در آمریكا می‌گویند روان درمانی و داروهای افسردگی فقط حدود یك سوم از بیماران افسرده را معالجه می‌كند اما مغناطیس درمانی می‌تواند برای مقابله با این اختلال روانی موثرتر باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دكتر مورالی رائو از كارشناسان مركز پزشكی دانشگاه لویولا در آمریكا می‌گوید: در حال حاضر نزدیك به 300 مركز سلامت روان در این كشور روش مغناطیس درمانی را ارائه می‌دهند. در این تكنیك پالس‌های كوتاه میدان‌های مغناطیسی به مغز فرستاده می‌شوند.

در مركز پزشكی لویولا، حدود دو سوم از بیماران دكتر رائو كه تحت مغناطیس درمانی قرار گرفته بودند، اظهار كردند كه به میزان قابل توجهی از شدت افسردگی آنها كاسته شده یا به كلی افسردگی‌شان برطرف شده است. در سال 2009 میلادی سازمان غذا و داروی آمریكا تكنیك مغناطیس درمانی را برای بیماران مبتلا به افسردگی حاد كه با مصرف دارو بهبود پیدا نكرده بودند، تایید كرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در یكی از این تكنیك‌ها موسوم به «نورواستار» یك هسته مغناطیسی در كنار سمت چپ سر بیمار قرار داده می‌شود و بواسطه آن پالس‌های كوتاهی از میدان مغناطیسی به مغز بیمار ارسال می شود و تولید جریان‌هایی می‌كند كه نقش آنها تحریك سلول‌های مغزی است. این جریان‌ها نیز به نوبه خود روی مدارهای عمیق‌تر تنظیم خلق در مغز تاثیر می‌گذارند. تغییرات حاصل از این فعل و انفعالات در مغز برای مبتلایان به افسردگی و كاهش علائم آنها مفید هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha