یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4237

یك روش غیرتهاجمی كه جراحی با اولتراسوند متمركز با هدایت تشدید مغناطیسی خوانده می‌شود، فیبروئیدهای رحمی را تحلیل می‌برد و علائم ناشی از آنها را برطرف می‌كند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از خبرگزاری رویترز، این وسیله نتیجه تحقیق جدید پژوهشگران دانشكده پزشكی هاروارد و بیمارستان زنان و برگهام در بوستون امریكا است.
فیبروئیدهای رحمی توده‌های خوش‌خیم عضلانی درون دیواره رحم هستند و یكی از علل اصلی برداشت جراحی رحم به حساب می‌آیند. فیبروئیدها باعث علائمی مانند خونریزی مفرط قاعدگی، بزرگی اندازه رحم، تكرر ادرار، فشار یا درد لگنی و ناباروری می‌شوند.
تصویربرداری با تشدید مغناطیسی ام.آر.آی برای شناسایی ومكانیابی فیبروئیدهااستفاده می شود و سپس امواج مافوق‌صوت متمركز برای درمان فیبروئیدهای هدف قرار گرفته به كار می‌رود.
به گفته دكتر فیونا ام فنسی استادیار رادیولوژی در دانشكده پزشكی هاروارد،‌این درمان به فوریت جریان خون در بافت توده فیبروئید را متوقف می‌كند، و كاهش قابل‌توجه و مداومی در علائم بیمار حداكثر تا 12 ماه به وجود می‌آورد
به گفته این پژوهشگران این درمان برای زنان مسن‌تر كه بچه‌های خود را كامل كرده‌اند و یك یا تعداد معدودی فیبروئید دارد مناسب‌تر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha