یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 42416
سلامت نیوز: بعضی افراد به محض دچار شدن به مشکل گوارشی بر اثر مصرف میوه‌های خام، به استفاده از میوه به صورت پخته و کمپوت شده روی می‌آورند این در حالی است که میوه‌های پخته و کمپوت شده حاوی خواص میوه‌های خام مانند ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان ها نیست و ارزش غذایی آن‌ها از بین می‌رود.

دکتر حسین خدمت فوق تخصص گوارش با بیان این مطلب در گفت وگو با ایسنا افزود: افرادی که بر اثر مصرف میوه دچار مشکل گوارشی می‌شوند از میوه‌های ترش و نارس استفاده نکنند. لازم است میوه و سبزی جزو رژیم غذایی روزانه گنجانده شود البته ممکن است برخی افراد پس از مصرف آن احساس سنگینی و دیر هضم شدن غذا کنند این در حالی است که استفاده از این دسته از مواد غذایی باعث قوی‌تر شدن روده‌ها و بهبود روند هضم و جذب مواد غذایی دیگر می‌شود.

وی گفت: برخی افراد به علت دچار شدن به برخی عوارض مانند ریفلاکس بر اثر استفاده از میوه و سبزی خام، مصرف این دسته از مواد غذایی را قطع می‌کنند اما این کار باعث می‌شود که در هضم و جذب غذا مشکل پیدا کنند.

این فوق تخصص گوارش تاکید کرد: اگر این افراد به تدریج میوه و سبزی مصرف کنند و میزان استفاده از آن ها را به مرور افزایش دهند، مشکلشان حل می‌شود.وی با بیان این که افرادی که میوه و سبزی به اندازه کافی مصرف می‌کنند، کمتر دچار مشکل گوارشی می‌شوند، گفت: هضم میوه پس از صرف یک وعده غذایی کامل سخت است و ممکن است فرد دچار ریفلاکس شود.

وی تاکید کرد: ‌افراد می‌توانند میوه و سبزی را جایگزین 50 درصد از وعده‌های غذایی اصلی کنند این کار بهترین روش مصرف میوه و سبزیجات است علاوه بر آن می‌توان در میان وعده‌ها فقط میوه و سبزی خورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha