یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 42440
سلامت نیوز: دانشمندان تصور می‌کنند علت اصلی خونریزی معده را کشف کرده‌اند که تاکنون به آسپرین نسبت داده می‌شد و در واقع دلیل اصلی آن، عفونت معده می‌باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام نیوز، هزاران بیمار، نمی‌توانند روزانه برای جلوگیری از حمله قلبی و سکته، آسپرین مصرف کنند، چرا که خطر خونریزی معده وجود دارد.
این بیماران بجای آسپرین، مجبور به استفاده از دارو و درمان‌های گران‌تر هستند که تاثیرش کمتر می‌باشد.

اما اکنون، دانشمندان تصور می‌کنند علت اصلی خونریزی معده را کشف کرده‌اند که تاکنون به آسپرین نسبت داده می‌شد و در واقع دلیل اصلی آن، عفونت معده می‌باشد.

این نظریه جدید، می‌تواند روشی که بسیاری از مردم با بیماری‌های قلبی- عروقی درمان می‌شوند را، تغییر دهد.

این نظریه همچنین این احتمال را به وجود می‌آورد که افرادی که اکنون به آنان توصیه می‌شود بخاطر خونریزی معده، آسپرین مصرف نکنند، می‌توانند بخاطر مزایای آن در جلوگیری سرطان، آسپرین مصرف کنند.

مصرف پائین آسپرین به صورت روزانه، باعث نجات زندگی افراد می‌شود، چرا که از لخته شدن خون هایی در شریان‌ها جلوگیری می‌کند که به مغز و قلب می‌رسند.

آسپرین همچنین برای مشکلاتی همچون فیبریلاسیون دهلیزی نیز تجویز می شود. فیبریلاسیون دهلیزی شرائطی است که در صورت ایجاد، ضربان قلب نامنظم می‌زند و ممکن است منجر به لخته شدن خون شود.

در هر صورت، آسپرین، خطر دردهای معده و خونریزی معده را به همراه دارد و به همین خاطر به بسیاری از بیماران توصیه می‌شود، آنرا مصرف نکنند.

در تحقیقات گذشته، تصور می‌شد که آسپرین به طور مستقیم باعث زخم معده میشود.

اما اکنون، محققان دانشگاه ناتینگهام، معتقدند که باکتری هلیکوباکتر پیلوری به عنوان یک عفونت شایع معده، در واقع عامل زخم معده می‌باشد و به ندرت آسپرین باعث بدتر شدن زخم معده می شود.

به گزارش دیلی میل، دانشمندان معتقدند با درمان این مشکل با از بین بردن عفونت معده، بیماران بیشتری می‌توانند برای کاهش خطر سکته و حمله قلبی، آسپرین مصرف کنند.
یک چهارم افراد دچار عفونت پیلوری می‌باشند و در بسیاری از این افراد، علائم آن وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha