سلامت نیوز : معاون محیط دریایی سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد: استانداردهای تخلیه فاضلاب در خلیج فارس و دریای عمان به زودی ابلاغ می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل مهر عبدالرضا کرباسی با بیان این مطلب افزود: استانداردهای تخلیه فاضلاب خلیج فارس ودریای عمان با همکاری دانشگاههای برتر کشور تهیه شده و به زودی ابلاغ می شود.

وی با بیان اینکه تا کنون دستورالعمل تخلیه فاضلاب خانگی و صنعتی وجود نداشته است اظهار داشت: این اقدام برای اولین بار در کشور انجام شده است.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این دستورالعمل برای تصویب به کمیسیون زیربنایی ارسال شده که پس از تصویب نهایی هیئت دولت برای اجرا ابلاغ می شود.

به گفته کرباسی، این دستورالعمل برای هر چهار استان جنوبی کشور ضروری است و پیش از ابلاغ نهایی در حال حاضر در برخی مناطق به صورت پایلوت اجرا می شود.

وی افزود: رعایت استاندارهای تدوین شده باعث می شود تا صنایع و همچنین سیستمهای آب و فاضلاب وزارت نیرو نسبت به تجهیز کردن و به کارگیری فنآوریهای نوین اقدام کنند.

کرباسی در پاسخ به اینکه پیش بینی می کنید این دستور العمل چه زمانی ابلاغ می شود گفت: ازآنجایی که پیش ازاین دستورالعمل و استاندارد تخلیه فاضلاب در خشکی تصویب شده این طرح بسیار شفاف است و به نظر می رسد ظرف دو تا سه ماه آینده ابلاغ شود.  
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha