مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره شركت بیمه آتیه سازمان حافظ وابسته به سازمان بیمه خدمات درمانی به علت سوء مدیریت و تخلفات مالی و بر اساس گزارش دفتر بازرسی ریاست جمهوری با رای مجمع عمومی این شركت بركنار شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس، اصغر فرشاد، معاون سازمان بیمه خدمات درمانی و رئیس هیئت مدیره این شركت امروز در یك نشست خبری با اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران؛ افزود: شركت بیمه آتیه سازمان حافظ یك شركت كاملا دولتی و وابسته به سازمان بیمه خدمات درمانی است كه 95 درصد سهام مستقیما به سازمان بیمه خدمات درمانی تعلق دارد و 5 درصد دیگر سهام این شركت به صورت وثیقه در اختیار اعضای هیئت مدیره این سازمان بوده است.
وی اضافه كرد: هدف از تاسیس این شركت كه در سال 76 فعالیت خود را آغاز كرده است، فعالیت در زمینه بیمه تكمیلی بازنشستگان و كاركنان دولت است كه حدود 4 تا 5 میلیون نفر نیز بیمه شده دارد ولی متاسفانه مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره سابق این شركت به جای اینكه در زمینه ارائه خدمات بیمه تكمیلی به بیمه شدگان و عقد قرارداد با مراكز درمانی فعالیت كند بیشتر به سرمایه‌گذاری اقتصادی و خرید سهام شركتهای مختلف اقدام كرده است.
فرشاد اضافه كرد: سازمان بیمه خدمات درمانی در طول دو سال گذشته به كرات انحرافات این شركت را گوشزد كرده است اما با وجود این تذكرات برای تغییر رویه و ارتقای كمی و كیفی خدمات به بیمه شدگان و به رغم اعتراضات و نارضایتی بیمه شدگان، رحیم نعمت، مدیر عامل این شركت و اعضای هیئت مدیره آن اقدامی برای تغییر رویه انجام ندادند و بلكه به اقدامات خود در زمینه سرمایه گذاری تجاری، شركت در نمایشگاههای خارجی و خرید سهام شركتهای مختلف ادامه دادند.
رئیس هیئت مدیره شركت بیمه آتیه سازمان حافظ گفت: از شهریور ماه 85 با آمدن مدیر عامل جدید سازمان بیمه خدمات درمانی، پیگیری این موضوع جدی تر شد و در عین حال دفتر بازرسی ریاست جمهوی نیز مستقیما پیگیر این تخلفات بود تا این كه دو هفته پیش با تشكیل مجموع عمومی این شركت، اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل آن بركنار شدند و افراد جدیدی به عنوان هیئت مدیره و مدیر عامل معرفی شدند.
فرشاد افزود: البته مدیر عامل این شركت از واگذاری سمت خود به اعضای جدید امتناع كرد كه نهایتا با شكایت سازمان بیمه خدمات درمانی و حكم دادستانی تهران، مدیر عامل جدید كه دكتر محرم علی احمدیان است به همراه بنده و دكتر حسین بانك به عنوان اعضای هیئت مدیره در این شركت مستقر شدیم.
وی گفت: یكی از مسائلی كه موجب نارضایتی بیمه شدگان این شركت بود عدم پرداخت مطالبات این شركت به بیمارستانها و مراكز طرف قرارداد بود كه منجر به لغو قرارداد آنها شده بود به طوری كه این شركت بین 20 تا 30 میلیارد تومان به این مراكز بدهكار است كه هیئت مدیره جدید در دو هفته گذشته حدود 6 میلیارد تومان آن را پرداخت كرده است.
وی اضافه كرد:‌ مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره سابق در ظاهر برای كسب درآمد بیشتر شركت و افزایش بنیه اقتصادی به منظور خدمت رسانی به بیمه شدگان اقدام به سرمایه گذاری اقتصادی و خرید سهام می‌كرد اما در عمل بیشتر به خرید سهام شركتهای آشنایان بدون اینكه توجیه اقتصادی داشته باشد و بر خلاف اساسنامه شركت اقدام می‌كردند كه خرید ماهی سرای كرج به قیمت 3 تا 4 میلیارد تومان یك نمونه آن است در عین حال سفرهای خارجی غیر ضرور (با هزینه كردی در حدود 800 میلیون تومان) نیز از جمله دیگر مواردی است كه به عنوان حیف و میل در این شركت مطرح است.
رئیس هیئت مدیره شركت بیمه آتیه سازان حافظ گفت:‌ متاسفانه مدیر عامل و برخی اعضای هیئت مدیره قبلی 5 درصد سهام این شركت را كه به صورت وثیقه در اختیارشان بوده است به نام خودشان به نام اشخاص حقیقی كرده بودند كه كاملا غیر قانونی است.
وی اضافه كرد:‌ برآورد فعلی این است كه بیش از 30 میلیارد تومان از سرمایه این شركت حیف و میل شده است اما رقم دقیق آن پس از بررسی كامل معلوم می‌شود.
فرشاد گفت: هیئت مدیره جدید طی دو هفته اخیر برای ساماندهی مشكلات این شركت به پرداخت بدهی‌ها و مطالبات مراكز بهداشتی- درمانی طرف قرارداد، اعتماد سازی و رفع نگرانی بیمه شدگان، توسعه قرارداد با مراكز دولتی و خصوصی تشخیصی، درمانی و داروخانه ها، تكمیل پرونده حیف و میل شركت و ارسال آن به مراجع امنیتی و قضایی و تلاش برای بازگردان سرمایه‌های شركت اقدام كرده است ضمن اینكه اصلاح اساسنامه، ارتقای كیفی و كمی خدمات بیمه تكمیلی نیز از جمله برنامه‌های آتی هیئت مدیره جدید است.
وی افزود: شركت آتیه سازمان حافظ بر اساس اسناسنامه مصوب خود حق خرید و ایجاد مراكز درمانی را ندارد و فقط باید با عقد قرارداد با مراكز بهداشتی- درمانی و داروخانه از آنها خرید خدمت كند در حالی اعضای هیئت مدیره قبلی در مواردی اقدام به خرید سهام مراكز درمانی می‌كردند كه البته طرف حساب آنها معمولا افراد خاص بودند.
وی گفت: اگر ورود دفتر بازرسی ریاست جمهوری نبود برخورد با متخلفات این شركت بسیار مشكل بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha