سلامت نیوز : یك داروساز گفت: یكی از مشكلات و معضلات داروخانه‌ها، ناخوانا بودن خط برخی از پزشكان است كه حتی می‌تواند برای بیمار خطر‌آفرین باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ، دكتر محمدرضا لطفعلیانی ، گفت: داروهای گیاهی در كشور از پوشش بیمه‌ای بهره‌مند نیستند و اگر داروهای گیاهی نیز دارای پوشش بیمه‌ای باشند نقش موثری در تغییر گرایش مردم از داروهای شیمیایی به گیاهی دارد و تولیدكنندگان داروهای گیاهی و محققان در این حوزه نیز با رغبت و درخشش بیشتری فعالیت خواهند كرد.

وی گفت: داروهایی كه بیشترین مصرف را دارند از جمله داروهای مربوط به بیماریهای گوارشی و اعصاب باید در اولویت پوشش بیمه‌ای باشند در حالی كه اكنون این داروها از پوشش بیمه‌ای چندانی بهره‌مند نیستند.

این داروساز در خصوص همكاری‌های داروخانه‌ها و شركت‌های بیمه‌ای نیز گفت: در حال حاضر این همكاری‌ها در سطح استان نسبت به گذشته روند مطلوبی دارد و به عبارتی در پرداخت مطالبات روند مناسبی وجود دارد كه امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی یكی از مسایل در حوزه دارو و داروخانه را چند نرخی بودن برخی از داروها به دلایلی از جمله وجود ماركهای مختلف در یك دارو دانست و گفت: این روند اقتصاد داروخانه‌ها را با مشكل مواجه می‌كند.

لطفعلیانی یادآور شد: ناخوانا بودن خط برخی پزشكان مشكلاتی در داروخانه‌ها بوجود می‌آورد كه ممكن است حتی جان بیمار را نیز به خطر بیندازد بنابراین لازم است تا معاونت درمان دانشگاه علوم پزشكی اقدامات خاصی را در این زمینه انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha