سلامت نیوز : متخصصان مغز و اعصاب در استرالیا با انجام یك مطالعه جدید دریافتند كه تخریب قشر خاكستری مخ تاثیر قابل توجهی در تشدید نارسایی‌های قلبی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این متخصصان تاكید كردند كه احتمال بروز و یا حتی تشدید مشكلات قلبی با تخریب و تحلیل رفتن بخش‌هایی از قشر خاکستری مخ توام است.

متخصصان استرالیایی بر این باور هستند كه این تغییرات سلول‌های خاكستری مغز موجب می‌شود افراد مبتلا به ناراحتی‌های قلبی به علت اختلال در انجام دستورالعمل‌های مراقبت‌های پزشکی خود و زمان مناسب مصرف دارو با مشكلات قلبی بیشتری مواجه شوند و نتوانند به شیوه‌ مناسب از قلب خود محافظت كنند.

این متخصصان روی گروهی متشكل از 91 فرد مبتلا به بیماری و نارسایی قلبی و نیز 64 فرد سالم تست‌های حافظه و فعالیت ذهنی انجام دادند. درعین حال با كمك اسكن وضعیت قشر خاكستری مخ در این افراد نیز به دقت بررسی شد.

در این آزمایش معلوم شد بیماران مبتلا به نارسایی قلبی در مقایسه با افراد سالم دارای حافظه کوتاه مدت، درازمدت و همچنین سرعت واکنش ضعیف‌تر و کمتری هستند و اسکن‌های مغزی نیز نشان داد که نارسایی قلبی با تحلیل رفتن سلول‌های خاکستری در بخش‌هایی از قشر مخ توام است. وجود این نواحی از قشر مخ در كارآیی بهتر حافظه، استدلال و برنامه‌ریزی مهم و ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha