یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۹
سلامت نیوز: پزشكی قانونی سلامت روانی جوانی را بررسی می‌كند كه با شلیك گلوله مادرش را به قتل رسانده است. این جوان پیش از ارتكاب قتل از بیماری‌های روحی و روانی رنج می‌برد اما معلوم نیست آیا در زمان ارتكاب قتل دچار جنون بوده یا با اراده خودش دست به سلاح برده است.ماموران پلیس شهرستان كازرون چندی قبل در جریان وقوع قتل در یك منزل مسكونی قرار گرفتند. وقتی به آنجا رفتند با زنی میانسال مواجه شدند كه گلوله‌ای به سینه‌اش اصابت كرده بود. شواهد نشان می‌داد تیر از فاصله نزدیك به مقتول كه عصمت نام داشت شلیك شده است.

از سویی از آنجا كه نشانه‌ای از وقوع سرقت یا ورود غریبه به خانه وجود نداشت كارآگاهان به این نتیجه رسیدند كه قتل توسط یكی از اعضای خانواده عصمت انجام شده است به همین دلیل شوهر و پسر این زن در مظان اتهام قرار گرفتند. اما شوهر عصمت در قتل بی‌گناه بود. او در بازجویی‌ها از اختلافاتی سخن به میان آورد كه با پسرش حمید داشت. او گفت این اختلافات عصمت را هم درگیر كرده و باعث شده بود حمید با مادرش چندین بار مشاجره كند. از آنجا كه حمید از خانه فرار كرده بود وی به عنوان مظنون شماره یك پرونده شناخته و تحقیقات برای پیدا كردن مخفیگاه او آغاز شد. این تجسس‌ها چند روز به طول انجامید تا اینكه بالاخره افسران جنایی ردپای جوان فراری را پیدا كردند و توانستند او را به دام بیندازند. حمید وقتی تحت بازجویی قرار گرفت به قتل مادرش اعتراف كرد و گفت از كاری كه كرده به هیچ‌وجه پشیمان نیست. وقتی حمید به بازپرس ویژه قتل معرفی شد و توسط وی تحت بازجویی قرار گرفت جزییات جنایت و انگیزه‌اش را از قتل فاش كرد و گفت: «من از مدت‌ها قبل می‌خواستم برای خودم خودرویی بخرم اما هیچ پولی نداشتم چون شاغل نبودم و برای گذران زندگی از پدرم پول می‌گرفتم چند بار به پدرم اصرار كردم برایم ماشین بخرد اما قبول نكرد و گفت پول كافی برای این كارها ندارد.

 من از این رفتارهای او خیلی ناراحت شدم تا اینكه فكری به ذهنم رسید و آن را با پدرم در میان گذاشتم و به او گفتم سهم ارث من را تا وقتی زنده است، بپردازد تا بتوانم خودرو موردعلاقه‌ام را بخرم اما پدرم با این پیشنهاد هم مخالفت كرد.»متهم به قتل ادامه داد: «مخالفت پدرم با خواسته‌های من باعث شد با او دچار اختلاف شوم و در این بین كسی نبود كه از من حمایت كند و مادرم همیشه طرف پدرم را می‌گرفت و از او جانبداری می‌كرد، همین موضوع سبب شده بود از نظر روانی به شدت به هم بریزم. مادرم همیشه من را تحقیر می‌كرد و رفتارهایش با توهین همراه بود. دیگر نمی‌توانستم این وضعیت را تحمل كنم. تا اینكه روز حادثه دوباره بر سر اختلافات قدیمی با مادرم جر و بحث كردم و در حالی‌كه به شدت عصبانی بودم ناگهان یاد سلاحی افتادم كه از مدت‌ها قبل در خانه نگهداری می‌كردیم. سراغ آن رفتم و گلوله‌ای به مادرم شلیك كردم. بعد از اینكه مادرم فوت شد برای اینكه دستگیر نشوم فرار كردم. در این مدت هم به هیچ‌وجه احساس عذاب وجدان نداشتم و الان هم از كاری كه كرده‌ام پشیمان نیستم چون رفتارهای مادرم با من تحقیرآمیز بود.»

بازپرس پرونده بعد از ثبت كردن اعترافات این جوان از آنجا كه وی سابقه بیماری روانی داشت او را به پزشكی قانونی معرفی كرد تا درباره میزان جنون وی تحقیق شود. بنا بر این گزارش متخصصان پزشكی قانونی به‌زودی پسر جوان را معاینه خواهند كرد و تحقیقات پیرامون این پرونده پس از اعلام نظریه متخصصان ادامه خواهد یافت.

منبع: روزنامه شرق

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha