سلامت نیوز : یک فوق تخصص بیماریهای خون و سرطان کودکان تحقیقات نشان می‌دهد که کودکان زیر 15 سال بیشترین موارد ابتلا به سرطان خون را تشکیل می‌دهند و سرطانهای مربوط به سیستم عصبی و بیماریهای لنفوم در درجات بعدی قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر احمد تمدنی در حاشیه ششمین همایش سراسری انجمن خون و سرطان کودکان ایران گفت: براساس مطالعات انجام شده در بخش خون و سرطان بیمارستان امیرکلا وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بابل تعداد 420 کودک، مبتلا به سرطانهای مختلف طی 17 سال از بدو تاسیس بخش خون این بیمارستان تحت بررسی قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: نتایج این بررسی‌ها نشان داد که بیشترین موارد ابتلا به سرطان در کودکان زیر 15 سال سرطان خون است و سرطان‌های مربوط به سیستم عصبی و لنفومها در درجات بعدی قرار دارند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل در ادامه تاکید کرد: مهمترین مشکلات موجود در بخش مراقبت‌های خونی را بیشتر عدم امکانات پیشرفته برای بررسی پاتولوژیست‌ها تشکیل می‌دهد که اکثر پزشکان بابل مجبور هستند با ارسال نمونه‌ها به تهران این اقدام را انجام دهند همچنین گران بودن بعضی از داروها باعث ایجاد مشکلاتی برای خانواده‌ها می‌شود و این مسئله نیز در طول درمان تاثیرگذار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha