سلامت نیوز : یکی از عوارض تزریق خون،ناسازگاری به تزریق ‌است که به مرور زمان باعث بروز واکنش‌های خونی در فرد می‌شود/ گاهی عوارض به قدری افزایش می‌یابد که بیمار نمی‌تواند تزریق دوباره داشته باشد.

 تزریق‌های مکرر برای بیماران تالاسمی دارای عوارض بالایی است و یکی از عوارض، ناسازگاری به خون تزریق شده‌است که به مرور زمان باعث بروز واکنش‌های خونی در فرد می‌شود آنگونه كه حتی بیمار نمی‌تواند تزریق دوباره داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، یك فوق تخصص خون و آنکولوژی در حاشیه ششمین همایش سراسری انجمن خون و سرطان کودکان ایران گفت: بیماران تالاسمی بیشترین متقاضیان تزیق خون را تشکیل می دهند و این بیماران به‌صورت مداوم نیازمند تزیق خون هستند ولی تزریق‌های مکرر دارای عوارض بالایی است.

"آزیتا آذرکیوان" تصریح کرد: یکی از عوارض ناسازگاری به خون تزریق شده‌است که به مروز زمان باعث بروز واکنش‌های خونی بر فرد می‌شود ولی گاهی به قدری افزایش می‌یابد که حتی بیمار نمی‌تواند تزریق دوباره داشته باشد و پیدا کردن خون سازگار نیز برای بیمار مشکل ساز و سخت می‌شود.

آذر کیوان در ادامه عنوان کرد: به‌همین دلیل شناسایی این عارضه در درمان و پیشگیری به خصوص برای بیمارانی که وابسته به تزریق خون هستند بسیار ضروری و مهم است .

ششمین همایش سراسری انجمن خون و سرطان کودکان ایران 19 لغایت 21 بهمن در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha