متخصصان سرطان در آمریكا دریافته‌اند زنانی كه در هفته حداقل 3 نوبت ماهی مصرف می‌كنند كمتر با خطر شكل‌گیری برخی از انواع پلیپ‌های روده مواجه می‌شوند.

سلامت نیوز : متخصصان سرطان در آمریكا دریافته‌اند زنانی كه در هفته حداقل 3 نوبت ماهی مصرف می‌كنند كمتر با خطر شكل‌گیری برخی از انواع پلیپ‌های روده مواجه می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، ‌دكتر هاروی مورف از پزشكان مركز سرطان واندربیلت - انیگرام در آمریكا می‌گوید: چربی‌های امگا -3 موجود در ماهی‌های تن، سالمون و ساردین می‌توانند التهاب موجود در بدن را كاهش دهند و در نتیجه از تشكیل پلیپ‌های روده كه می‌توانند منجر به سرطان شوند جلوگیری می‌كنند.

در این بررسی بیش از 5300 شركت كننده در «مطالعه ملی پلیپ روده - راست روده در تنس تحت آزمایش كلونوسكوپی قرار گرفتند.

این شركت كنندگان پرسش نامه‌هایی را درباره برنامه غذایی خود پاسخ دادند. به این ترتیب میزان مصرف ماهی و هم چنین نشانگرهای زیستی مربوط به هورمون مربوط به بروز التهاب در آزمایشات ادرار این افراد اندازه گیری و بررسی شد.

نتایج بررسی‌ها كه در مجله آمریكایی تغذیه بالینی ارائه شده تایید كرد زنانی كه در هفته سه نوبت ماهی مصرف می‌كنند 33 درصد كمتر با خطر احتمالی بروز پلیپ روده مواجه هستند و هم چنین میزان هورمون مرتبط با بروز التهاب موسوم به پروستاگلاندین E2 در آنها كاهش می‌یابد در حالی كه خوردن ماهی در مردها هیچ یك از این تاثیرات را ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha