سلامت نیوز : وزیر بهداشت در مورد پروتزهای سرطانزای فرانسوی گفت: تعداد کمی از پروتز‌ها وارد ایران شده که ما دستور داده‌ایم بیمارستان‌هایی که عمدتا بخش خصوصی بوده‌اند با بیماران تماس گرفته و پروتز را خارج کنند.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینانیوز، دکتر مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از افرادی که در زمینه مدیریتی تحصیل کرده‌اند اعتقاد دارند که مدیریت بیمارستان به پزشکان واگذار شده و پزشکان نمی‌دانند که چگونه بیمارستان را اداره کنند و گفت: بیمارستان‌های ما رئیس و مدیر دارند نظر ما این است که مدیر بیمارستان از رشته مدیریتی برخوردار باشد و رئیس بیمارستان نیز باید دوره‌های عالی مدیریت را گذرانده باشد.

وی ادامه داد: راه اندازی برنامه دوره MBA مدیریت بیمارستانی اعلام شده وکاملا آماده است؛ این برنامه به زودی اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند. از بین همین روسای دانشگاه‌ها و بیمارستا ن‌ها مدیرانی که دوره‌های خدمات بهداشتی را گذرانده‌اند بایستی مدیریت علمی را در بیمارستان‌ها نیز داشته باشند.

وی در ادامه در خصوص تبلیغات pRp و تزریق پلاکت‌ها برای از بین بردن چروک صورت خاطر نشان کرد: «با حجمی که در این تبلیغات انجام می‌شود، مردم باید بدانند که این کار غیر علمی است. به هیچ وجه نباید این کار صورت گیرد. چون عوارض آن بسیار زیاد است. چرا که pRp در موارد بسیار محدودی می‌تواند پاسخ گوی بیماران باشد که در کل این موارد اعلام شده جنبه تبلیغاتی و تجاری دارد.»

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اعلام کشور فرانسه مبنی بر جمع‌آوری پروتزهای تقلبی سینه و اینکه از کشورهای اروپایی خواستار جمع آوری و غرامت شده‌است و در ایران نیز برخی از مردم از این پروتز استفاده کرده و مواردی از سرطان سینه در آن‌ها مشاهده شده است، گفت: «تعداد کمی از پروتز‌ها وارد ایران شده که ما دستور داده‌ایم بیمارستان‌هایی که عمدتا بخش خصوصی بوده‌اند با بیماران تماس گرفته و پروتز را خارج کنند.»

وزیر بهداشت تاکید کرد: ما مواردی را برای گذاشتن پروتز توصیه می‌کنیم که کاملا تائید شده و استاندارد باشند تا چنین عوارضی ایجاد نشود البته چون این عوارض در دنیا مشاهده شده است اعلام کرده‌اند که پروتز به کلی نباید استفاده شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha