یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4254

دانشمندان ایتالیایی موفق شدند مکانیزم جدیدی را در روش های درمان ژنتیکی بکار گیرند که از طریق آن DNA مستقیما وارد سلولهای بنیادی شود و یا به روش کنترل شده ای امکان ورود ژن های درمانگر را به محل امن DNA فراهم کند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ، محققان موسسه سن رافائله میلان که نتایج تحقیقات خود را در اجلاس سالانه انجمن درمان ژنتیکی آمریکا درسیاتل مطرح کردند ، موفق به اجرای مکانیزمی  شدند که بر اساس آن ژن درمانگر تنها در سلولهای مورد نظر وارد می شوند و در فرایند درمان ، خطای ژنتیکی اتفاق نمی افتد.

در اولین مرحله این تحقیق ، دانشمندان ایتالیایی برای کنترل فعالیت ژن درمانگر مولکولهای "ساکت کننده طبیعی " و RNA کوچک طبیعی تنظیم کننده نوشته های ژنتیکی  را مورد استفاده قرار دادند و سپس این ژن را برای درمان سلولی وارد سلولهای بنیادی کردند.

به گزارش خبرگزاری ایتالیا، پس از تزریق این ژن ها به ارگانیسم مورد درمان ، سلولهای بنیادی تبدیل به انواع مختلف سلولها می شوند. در این فرایند ژن درمانگر نباید در تمام سلولهایی که از سلولهای بنیادی تشکیل می شوند عمل کند. بنابراین باید بتواند هویت سلولها را تشخیص دهد تا وارد سلولهای بی فایده نشود.

با تکنیکی که این دانشمندان به کار گرفته اند استفاده از سلولهای بنیادی برای درمان ژنتیکی سلولی ممکن شده است.

درحقیقت این محققان موفق شدند به کمک این سکوی درمانی ، موشهای مبتلا به بیماری هموفیلی را معالجه کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha