دستبند شناسایی كه كلمه فراموشكار و كد شناسایی روی آن حك شد، برای كمك به بیماران آلزایمری از سوی انجمن آلزایمر ایران توزیع می شود.

صالحی مدیر انجمن آلزایمر ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: سرگردانی و تشخیص ندادن مكان و زمان، در بیماران مبتلا به آلزایمر ظهور می كند در حالی كه بیماران از رفتار خود آگاه نیستند.
وی گفت: سرگردانی ممكن است درهر ساعتی از روز یا شب رخ دهد و باعث گم شدن بیمار حتی در حیاط منزل خود شود و هنگامی كه بیمار از گم شدن خود آگاه می شود به شدت ترسیده كه همین موضوع باعث پریشان حالی وی می‌شود.
وی ادامه داد: خانواده‌هایی كه دارای بیمار مبتلا به آلزایمر بوده و نگران خروج از منزل و گم شدن وی هستند باید اطلاعات لازم و سابقه بیماری های وی را به اطلاع انجمن آلزایمر ایران برسانند تا ثبت شود و هنگامی كه نام بیمار در بانك اطلاعات انجمن ثبت شد فرد بیمار دستبندی به نام دستبند شناسایی تحویل می گیرد كه كلمه فراموش كار و شماره كد بر روی دستبند حك شده مشخص خواهد كرد كه پیوندی به بانك اطلاعاتی انجمن آلزایمر دارد.
وی یادآور شد، ثبت نام بیماران برای تهیه دستبند شناسایی داوطلبانه بوده و علاقمندان به تهیه این دستبند باید نام، آدرس، اطلاعات مهم پزشكی درمورد بیمار، و دفعات گم شدن و شماره تلفن را به روابط عمومی انجمن آلزایمر برسانند تا طبق سوابق دستبند شناسایی دریافت كنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha