مدیرخدمات اجتماعی انجمن ام اس خواستار شد: تفكیك داروخانه‌های عرضه كننده«زیفرون»و«بتافرون» درسراسر كشور

سلامت نیوز : مدیر خدمات اجتماعی انجمن ام اس اظهار كرد: به علت تفكیك نشدن داروخانه‌های عرضه كننده «زیفرون» و «بتافرون» در بیشتر استان‌های كشور، بیماران این استان‌ها مجبور به تهیه داروی بتافرون با قیمتی حدود دو برابر تهران هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، فاطمه هاشمی ، افزود: بر اساس درخواست یكی از صندو‌ق‌های بیمه به علت مشابهت داروی ایرانی «زیفرون» با داروی خارجی «بتافرون» لازم است معاونت غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور، داروخانه‌های عرضه كننده این دو دارو را تفكیك و نام داروخانه‌ها را به این صندوق اعلام كنند.

وی تصریح كرد: این كار در استان‌های تهران، مركزی، البرز، اصفهان و سیستان و بلوچستان انجام شده است بنابراین در این استان‌ها مبتلایان 15 ویال "بتافرون" را به قیمت 187 هزار و 500 تومان با دفترچه تامین اجتماعی و 93 هزار تومان با دفترچه خدمات درمانی دریافت و داروی "ربیف" را به قیمت 225 هزار تومان تهیه می‌كنند اما بیماران استان‌هایی كه داروخانه‌های عرضه كننده زیفرون و بتافرون در آنها تفكیك نشده است داروی بتافرون به قیمت 323 هزار تومان عرضه می‌شود.

مدیر خدمات اجتماعی انجمن ام اس با اشاره به تبعات گران بودن داروی بتافرون در بیشتر استان‌های كشور گفت: برخی از بیماران این استان‌ها از مصرف بتافرون به علت گران بودن آن خودداری می‌كنند. همچنین بالا بودن قیمت داروی بتافرون باعث می‌شود كه مبتلایان به "ام ‌اس" دچار استرس شوند این در حالی است كه استرس، بیماری آنان را تشدید می‌كند.

هاشمی در پایان ابراز امیدواری كرد كه شرایط به گونه‌ای فراهم شود تا صندوق تامین اجتماعی داروی بتافرون را همانند صندوق خدمات درمانی به قیمت 93 هزار تومان عرضه كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha