دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۷
کد خبر: 42559
سلامت نیوز : سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكی گفت: در زنان چاق عدم تخمک گذاری، نازایی، ناباروری، سرطان های رحم و سینه شایع تر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، دكتر زهرا عبداللهی ، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: چاقی از عوامل بسیار مهم مرگ مادران به دلیل بروز بیشتر عوارض ناشی از بیهوشی و عفونت های رحم پس از عمل سزارین می باشد.

وی با اشاره به این كه چاقی مادر با بروز بیشتر تولد نوزاد با وزن بیش از 4 کیلوگرم در بدو تولد همراه است، گفت: چاقی عامل خطر برای بسیاری از بیماری های دوران بارداری از جمله دیابت بارداری، فشارخون بالا و مسمومیت بارداری است.

این متخصص تغذیه تصریح كرد: چاقی با شیوع بیشتر عفونت های رحم و خونریزی های پس از زایمان همراه است.

وی یكی از راه های پیشگیری از چاقی را کاهش مصرف چربی عنوان كرد و ابراز داشت: مادران باردار كه دچار اضافه وزن هستند لازم است از سرخ کردن غذاها اجتناب كرده و حتی الامکان به شکل آب پز، بخارپز و کبابی مصرف شوند.

دكتر عبداللهی افزود: همچنین لازم است چربی اطراف گوشت و پوست مرغ را قبل از پخت، جدا و از مصرف آنها خودداری کرده و از شیر و محصولات لبنی کم چرب استفاده کنند.
وی بیان كرد: زنان باردار به جای به كاربردن سس های چرب در تهیه سالاد از چاشنی هایی مثل آبلیمو، سرکه، آبغوره، آب نارنج استفاده کنند و از تنقلات پرچرب مثل چیپس، پیراشکی و شکلات اجتناب كنند.

سرپرست دفتر بهبود تغذیه جامعه یكی دیگر از راه های كنترل وزن را کاهش مصرف مواد قندی برشمرد و گفت: استفاده از میوه های تازه به جای شیرینی و شکلات در میان وعده ها و مصـــرف دوغ کـم نمک و بــدون گـــاز، آب و آب میــوه های طبیــعی به جای نوشابه های گازدار بهترین راه برای كاهش وزن است.

وی خاطرنشان كرد: کم کردن مصرف قند و شکر همراه و یا با چای و جایگزینی آن با كشمش، خرما به مقدار كم و استفاده از میوه های نظیر سیب،

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha