سلامت نیوز : معاون سازمان غذا و دارو با اشاره به این كه افزایش قیمت داروهای ضد سرطان موقتی است، گفت: تغییر قیمتی در خصوص واردات یا نرخ رسمی داروهای ضد سرطان به وجود نیامده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دكتر محمدرضا شانه ساز ، افزود: قیمت داروهای تحت كنترل نیز در سال 88 بر اساس مصوبه قانونی افزایش پیدا كرده بود كه بر اساس آن می‌بایست نیمی از قیمت كل كه معادل افزایش آن بود، برای كمك به بیماران صعب‌العلاج به حساب خزانه واریز می‌شد. جدای از مورد ذكر شده، دیگر افزایشی قیمتی برای داروهای تحت كنترل نداشتیم.

معاون داروی سازمان غذا و دارو، همچنین با اشاره به این كه تغییر قیمتی برای واردات یا نرخ رسمی داروهای ضد سرطان هم به وجود نیاورده‌ایم، عنوان كرد: مگر آن‌ كه دارو از طریق شركت‌های فوریتی تهیه شود.

به گفته شانه ساز، زمانی هم كه شركت فوریتی اقدام به تامین دارو می‌كند، به این علت كه دارو را از عمده فروش خریداری و از كارخانه تولیدی تهیه نمی‌كند، قیمت آن كمی افزایش می‌یابد.

معاون داروی سازمان غذا و دارو اضافه كرد: این مسیری است كه هر دارویی كه با كمبود مواجه شود و نتوان آن را تامین كرد باید طی كند و به هر روی مشكلی است كه وجود دارد.

وی در عین حال با تاكید بر اینكه درصورت تامین  ارز  افزایش قیمتی نخواهیم داشت، گفت: بانك مركزی در همین راستا قول‌هایی به ما داده است و امیدواریم شركت‌ها در تهیه ارز در بانك‌های عامل با مشكلی مواجه نشوند.

شانه‌ساز همچنین با توجه به پایان یافتن مهلت حذف سردرهای تبلیغاتی از داروخانه‌ها از اول دی ماه، اظهار كرد: عمده داروخانه‌ها تابلوها را اصلاح كرده‌اند و مسئله از نظر ما تمام شده است.

معاون داروی سازمان غذا و دارو همچنین در پایان عنوان كرد: اعلام نتایج كارآزمایی بالینی دسفوناك به اسفند ماه موكول شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha