دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۲
کد خبر: 42569
سلامت نیوز: تنها پسرتان را دوست نداشته باشید و نسبت به عروس و نوه هایتان بی محبت نباشید. گاهی به عروستان تلفن کنید و حالش را بپرسید. آنها واقعا اعضای خانواده ی شما هستند اعضای خانواده خودتان را دوست داشته باشید.

وقتی پسر شما ازدواج می کند و با همسرش به شما سر می زند، توجه داشته باشید که همسر او اولا در خانه ی شما مهمان است اما باید به مرور جزء اعضای خانواده شود .لذا ضروری است که در برخوردهای اولیه شأن مهمان را درباره ی او رعایت کنید.

لازم است به خاطر حضور او به خانه برسید. غذای مناسبتری را با رعایت تزیین سفره تهیه کنید. برای آسایش او مقدماتی را فراهم کنید. اما باید سعی کنید به مرور با هم صمیمی شوید و بتوانید با وجود معاشرتهای زیاد در کنار هم راحت باشید تا مثلا کنار سفره ی ساده و خودمانی شما هم بدون دلخوری بنشیند و آن را به حساب بی توجهی به خودش نگذارد.

غیر از اینها در مسیر عروس داری باید به برخی مسائل کلی و مهم دیگری هم توجه داشته باشید تا هیچ وقت دچار مشکل نشوید.

** هیچگاه شکایت عروستان را به پسرتان نکنید. در این صورت برای او تولید یک نگرانی منطقی خواهید نمود. او را به تلاش برای ایجاد خدشه در روابط خود و پسرتان تحریک نکنید. اگر با او مشکلی دارید و از رفتار یا اخلاق او می رنجید به سادگی و به دور از حضور دیگران با خودش درد دل کنید. بگذارید او هم مستقیما بگوید که از چه چیزی می رنجد.

** به بهانه ی صمیمیت به عروستان بی احترامی یا بی توجهی نکنید. شایسته نیست که حضور او را نادیده بگیرید و خودتان با هم مشغول صحبت باشید و او را تنها بگذارید. بسیار زیادند عروسهایی که همین چیزها را به عنوان بی احترامی و بی محبتی خانواده همسرشان برای مشاورین خانواده مثال می زنند و راه چاره طلب می کنند در حالیکه شاید شما تعمدا مرتکب این رفتار ها نشده باشید و قصد کم محلی نداشته باشید تنها از احساس او غافل باشید.

** اگر معاشرتتان با هم زیاد است لازم است به شما کمک کند تا شما هم در زحمت نیفتید. اگر خودش به این مسئله توجهی نداشت هیچ اشکالی ندارد که شما از او بخواهید تا مثلا تهیه سالاد غذا را به عهده بگیرد اما به هیچ وجه نباید لحنتان آمرانه باشد بلکه باید کاملا صمیمی و دوستانه به نظر بیاید. ضمنا خوب نیست که از دخترتان کمک نخواهید و از عروستان بخواهید. به هر حال در کار خواستن، فرزندان خودتان را مقدم بدارید و در پذیرایی و تعارف ،عروس و دامادتان را مقدم کنید. این رفتار نشانه ی ادب و انسانیت است.

** دلیلی ندارد که عروستان مثل شما لباس بپوشد یا مطابق سلیقه ی شما در زندگی اش برنامه ریزی کند. زن و شوهر های جوان روی استقلالشان حساسیت زیادی دارند گاهی لازم است بگذارید اشتباه کنند تا تجربه بیاموزند. هر اشتباهی هم خانمانسوز و مهم نیست .کما اینکه ممکن است اصلا حق با خودشان باشد.
بین رابطه عروس و دخترانتان را اصلاح کنید و اجازه ندهید فرزندانتان به همسر برادرشان بی توجهی کنند. احیانا تحت تاثیر بدگویی آنها قرار نگیرید و بدانید که رابطه ی شما و عروستان رابطه ی یک عمر است

** تنها پسرتان را دوست نداشته باشید و نسبت به عروس و نوه هایتان بی محبت نباشید. گاهی به عروستان تلفن کنید و حالش را بپرسید. آنها واقعا اعضای خانواده ی شما هستند اعضای خانواده خودتان را دوست داشته باشید.

** اگر عروستان مهمان نواز نیست و بی جهت مایل است روابطتان را ضعیف کند  مثلا در خانه اش به شما کم محلی و بی احترامی می کند تا دیگر مهمانشان نشوید نباید تسلیم خواسته ی او بشوید. هر رفتاری وقتی تقویت شود تکرار خواهد شد. حتی علی رغم میل او مادامیکه آن را مخفی می کند، به آنها سر بزنید و سعی کنید طوری با محبت رفتار کنید که کم کم به شما علاقمند شود.اما از معاشرتهای زیاد هم مخصوصا در اوایل زندگیشان دوری کنید تا مزاحمت محسوب نشود. طبیعی است که میزان رفت و آمد آنها به خانه ی شما باید بیشتر باشد. به هر حال شما بزرگتر و پدر و مادر هستید.

** روابط خانوادگی مخصوصا روابط مادر فرزندی بسیار با اهمیت و پر فایده اند. برای این روابط حتی هزینه های گزاف هم پرداخته شود ارزش دارد. بنابراین اگر مناسبتی هست که می خواهید به عروستان کادو بدهید هر اندازه که می توانید محبت کنید. این هزینه ها سرمایه ایست که برایتان می ماند. به خاطر این چیزها دلخوری و کدورت درست نکنید .حتی گاهی که مناسبتی هم نیست هدیه بدهید و ایجاد محبت کنید.

** با عروستان مثل غریبه ها رفتار نکنید. او را نامحرم نپندارید و بی جهت مسائل معمولی را مثل یک راز از او مخفی نکنید که این خود نوعی توهین است. مگر اینکه از نتیجه ی بد آن مطمئن باشید.

** اگر عروستان با شما ارتباط برقرار نمی کند آن را به حساب تکبر نگذارید. شاید مشکلی وجود دارد که از آن بی خبرید. شاید کمرو و ضعیف است و در ارتباط برقرار کردن مهارت کافی ندارد. با قضاوتهای عجولانه بین خودتان دیوار نکشید. شما با تواضع و مهربانی به او نزدیک شوید و به او فضای مناسبی برای ارتباطهای دوستانه با خودتان بدهید.

** رابطه عروس و دخترانتان را اصلاح کنید و اجازه ندهید فرزندانتان به همسر برادرشان بی توجهی کنند. احیانا تحت تاثیر بدگویی آنها قرار نگیرید و بدانید که رابطه ی شما و عروستان رابطه ی یک عمر است .سکان این رابطه را تنها در دستان خود بگیرید و به دیگران نسپارید. به نصیحت های خاله خرسی اطرافیانتان گوش ندهید و او را دختر خودتان بدانید و حتی اگر مشکل دار است او را دختر مشکل دار خودتان بدانید.

** مهربان باشید و در فرصت اندک عمرتان جز مهربانی نکنید.

 منبع: تبیان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha