سلامت نیوز : مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: دخالت پزشکان عمومی در کارهای پزشکی تخصصی متأسفانه صحت دارد و مسائل اقتصادی و کسب درآمد عامل این دخالتهاست که می‌تواند به ضرر بیماران تمام شود.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، سجاد رضوی در پاسخ به این پرسش که آیا دخالت پزشکان عمومی در خدمات تخصصی پزشکی صحت دارد یا نه و آیا این کار از نظر قانونی درست است، توضیح داد: این اتفاق در تمام دنیا می افتد و متأسفانه نکته ای که اشاره کردید درست است و پزشکان عمومی به خاطر مسائل اقتصادی کارهایی انجام می دهد که در حیطه خدمات تخصصی و فوق تخصصی پزشکی تعریف می‌شود و در اغلب موارد صلاحیت و دانش کافی برای انجام این امور ندارند.

وی گفت:‌ در این  مورد ما از طرف وزارت بهداشت با سازمان نظام پزشکی جلساتی داریم و به دنبال این هستیم که شرح وظایف پزشکان عمومی و متخصصان را تعریف کنیم.

رضوی افزود: یکی از علل وجود این پدیده کم بودن اطلاعات تخصصی مردم است،متأسفانه مردم در این زمینه اطلاعات کافی ندارند و همین امر باعث می شود که این نوع اتفاقها بیفتند و سوء استفاده بشود.

مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: مردم باید برای انتخاب پزشک و گرفتن خدمات پزشکی با همکاران گروه پزشکی مشورت کنند تا کارها درست انجام شود البته هر پزشکی باید جوابگوی کار خودش باشد و اگر اشکالی پیش بیاید امکان پیگیری قضایی وجود دارد.

رضوی ادامه داد: البته طی آیین‌نامه‌های موجود گفته‌اند که پزشکان عمومی می‌توانند هر کاری انجام دهند اما به نظر می رسد این آیین نامه ها نیاز به اصلاح دارد به همین علت با همکاری سازمان نظام پزشکی به دنبال اصلاح این آیین نامه ها هستیم و به نظر می‌رسد نیازی به مصوبه مجلس در این زمینه نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که میزان شیوع این پدیده چقدر است گفت: آمار دقیقی از این تخلفات وجود ندارد زیرا بسیاری از مردم از این مسائل خبر ندارند یا اگر هم با خبر می شوند، شکایت نمی کنند اما مسیر قانونی شکایت از این نوع تخلفات، سازمان نظام پزشکی، سازمان پزشکی قانونی و مراجع قضایی و دادگاههای ذی صلاح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha