دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۴
کد خبر: 42588
سلامت نیوز : یک محقق طب اسلامی گفت: افرادی که صبح بعد از بیدار شدن از خواب، احساس خستگی، ضعف و ناتوانی می‌کنند، با مصرف مویز به مدت 6 ماه ناشتا، بدن‌شان قوت زیادی می‌گیرد، مغزشان تقویت شده وسردی و بلغم از بدن آنها خارج می‌شود.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، سیدمحمد ابراهیم ابراهیمی اظهار داشت: مویز یکی از مواد غذایی است که در طب سنتی کاربرد فراوان دارد و دارای طبیعتی گرم و تر است.

 وی گفت: مصرف مویز موجب افزایش قوت و انرژی بدن می‌شود همچنین در طب سنتی ایران مویز را ماده غذایی خون ساز می‌شناسند و برای افرادی که دچار ضعف و ناتوانی هستند، بسیار مفید است.

 این محقق طب اسلامی بیان داشت: اگر افراد هر روز صبح 21 عدد مویز را ناشتا مصرف کنند، موجب افزایش هوشیاری و قوت بدن آنها می‌شود.

 ابراهیمی اضافه کرد: افرادی که صبح بعد از بیدار شدن از خواب، احساس خستگی، ضعف و ناتوانی می‌کنند، با مصرف مویز به مدت 6 ماه ناشتا، بدن‌شان قوت زیادی می‌گیرد، مغزشان تقویت شده وسردی و بلغم از بدن آنها خارج می‌شود.

 وی ادامه داد: مویز موجب تقویت سیستم گوارش بدن می‌شود و برای مادران باردار، شیرده و کودکان مفید است چرا که می‌تواند به عنوان میان وعده مصرف شود.

رسول اکرم(ص) می‌فرماید «مویز بلغم را از بین برده، پى را استحکام مى بخشد، خستگى را رفع می کند، خلق و خوى را نیکو مى سازد و اندوه و پریشانی را از بین می‌برد؛ مویز  بیمارى را خوب می کند، خشم را فرو مى‌نشاند و بوى دهان را از بین می‌برد و رنگ صورت را صفا مى‌دهد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha