سلامت نیوز : معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشكی بر نقش نشاط اجتماعی در افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری‌ها تاكید كرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر علی یزدانی با اشاره به تاثیر عوامل روانی در سلامت انسان گفت: عوامل روانی اهمیت بسیار زیادی در حفظ سلامت انسان دارند نه تنها عدم تعادل روانی خود نوعی بیماری است بلکه استمرار آن می‌تواند بروز یا تشدید بیماری‌های جسمی را نیز سبب شود.

وی با اشاره به عوامل موثر در ایجاد نشاط اجتماعی، گفت: نشاط اجتماعی زمانی در وجود انسان جلوه‌ می‌كند که عوامل روحی، روانی و جسمی در تعادل با یكدیگر باشند و برهم خوردن نظم هر یك از این عوامل سبب ایجاد اختلال در دیگر عوامل و در نهایت منجر به ایجاد اختلال در سلامت فردی و اجتماعی می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: نشاط اجتماعی همچنین مقاومت بدن در مقابل بیماری‌ها را افزایش می‌دهد و سبب می‌شود که بدن قدرت مقابله بیشتری با انواع بیماری‌ها داشته باشد. از طرف دیگر، عوامل زیادی در ایجاد نشاط انسان دخیل هستند که وجود یا فقدان آنها می‌تواند به شدت انسان را در معرض افسردگی قرار دهد.

وی افزود: جامعه پزشكی كشور با آگاهی از عوامل موثر در ایجاد افسردگی و از دست دادن نشاط، پیوسته در خدمت بیماران بوده و با درمان ضایعات و بیماری‌های جسمی، روحی و روانی می‌توانند نقش موثری در بازگرداندن نشاط به بیماران ایفا كنند.

گفتنی است، همایش سلامت و نشاط اجتماعی، شنبه 29 بهمن ‌ماه از سوی سازمان نظام پزشکی و با حضور مسوولان و متولیان حوزه سلامت، پژوهشگران و صاحب‌نظران مسایل اجتماعی و سلامت كشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha