دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۶
کد خبر: 42597
سلامت نیوز : کاربرد لیزر کم توان در حوزه ارتوپدی روند رو به بالایی داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، دکتر مکملی متخصص بیهوشی گفت: لیزرهای کم توان بیش از نیم قرن است که در کنترل درد و بهبودی زخم ها نقش داشته و به کار گرفته شده اند.

وی با اشاره به اینکه تائیدیه FDA  امریکا بر روی اثر ضد درد و ضد التهاب لیزر در سال 2007 نگرشی جدید به کار برد لیزرهای کم توان در زیر شاخه های مرتبط با درد دارد تصریح کرد: با توجه به اینکه در ارتوپدی و بیماری های اسکلتی عضلانی، درد و التهاب پاتوفیزیولوژی مرتبطی برای تمام بیماری ها هستند،  کاربرد لیزرهای کم توان در زیر شاخه  ارتوپدی رشد رو به بالایی داشته است.

وی ادامه داد: اثرات ترمیمی لیزر بر روی ترمیم غضروف مفصلی، ترمیم استخوان،  تاندونها  و عضلات آسیب دیده که کاملا متکی به مطالعات آزمایشگاهی و کلینیکی هستند دیدگاه جدیدی برای متخصصین ارتوپدی داشته اند.

 مکملی یادآور شد: از لیزر به علت کاهش و تورم بافت مفصلی در کلینیک های درد به خوبی استفاده می شود که درمان با لیزر کم توان باعث افزایش دامنه حرکتی و کاهش درد می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در بیمارانی که دچار التهاب مفاصل هستند یک هفته قبل از جراحی می توان التهاب مفصل را کاهش داد ولی در مورد بیمارانی که دچار کمر درد بوده و سابقه این بیماری را به مدت طولانی مدت دارند طی جراحی های طولانی و درجراحی هایی که از وضعیت های خاصی استفاده می شود درد کمر از شکایت های اصلی بیماران در روزهای پس از جراحی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha