سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۳
کد خبر: 42618
سلامت نیوز: دانشیار دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران گفت: علاوه بر بیماران ، دندانپزشکان نیز در معرض عوامل پاتولوژیک قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، دکتر اخلاقی، دانشیار دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران با بیان اینکه دندان پزشکی ازجمله مشاغلی است که هم بیمار و هم دندان پزشک و تیم دندانپزشکی در معرض عوامل پاتولوژیک از طریق تماس با خون ، ترشحات خونی و یا تنفسی قرار دارند گفت: هدف کنترل عفونت ، در هم شکستن چرخه عفونت می باشد.

وی تصریح کرد: شواهد عینی تحقیقات نشان داده اند که رعایت اصول استاندارد بر اساس به روز درآوردن سیاست های کنترل عفونت در پیشگیری از بیماریهای مسری و شایع بسیار موثر است .

دکتر اخلاقی ادامه داد : تمام اعضای تیم دندانپزشکی باید با روشها و سیاست های نوین و به روز کنترل عفونت آشنا باشند که این آموزش شامل نحوه انتقال بیماریها ، وسایل حفاظت شخصی در مقابله با بیماریها و نخوه برخورد با احتمال صدمات ناشی از عفونت در محل کار می باشد .

وی یادآور شد : علاوه بر به روز کردن تاریخچه معاینات سالانه ، باید سابقه انواع بیماریها از هر بیمار پرسیده و در پرونده وی درج گردد.

دکتر اخلاقی در پایان خاطرنشان کرد: تمام اعضای تیم دندانپزشکی باید علیه بیماریهایی مانند هپاتیت و سل مصون شوند که در این عرصه توصیه می شود سطح آنتی هپاتیت B یک تا چهار ماه پس از تکمیل واکسیناسیون اندازه گیری گردد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha