عضو گروه مطالعات زنان دانشگاه الزهرا با بیان اینکه ایران در گام بعدی به رتبه چهارم رشد طلاق در دنیا می رسد، گفت: از سال 1350 تا سال گذشته رشد طلاق نسبت به ازدواج 5/6 برابر بوده است.

سلامت نیوز: عضو گروه مطالعات زنان دانشگاه الزهرا با بیان اینکه ایران در گام بعدی به رتبه چهارم رشد طلاق در دنیا می رسد، گفت: از سال 1350 تا سال گذشته رشد طلاق نسبت به ازدواج 5/6 برابر بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، نشست خبری با موضوع راهکارهای افزایش ارتباطات عاطفی دورن خانواده و کاهش طلاق های عاطفی با حضور صاحبنظران این حوزه و تعداد زیادی از دانشجویان مددکاری برگزار شد.

بر پایه این گزارش افسانه توسلی در خصوص سیر تحولی خانواده در جوامع اظهار داشت: ابتدا خانواده های کلان تبدیل به خانواده گسترده زن سالار با مدیریت زن به وجود آمد و پس از آن خانواده گسترده مرد سالار تشکیل شد. پس از آنکه مدیریت خانه به عهده مرد قرار گرفت خانواده هسته ای با والدین و تعداد محدودی فرزند آغاز به شکل گیری کرد البته نظریاتی نیز در حال حاضر وجود دارد که خانواده هسته ای نیز طی سال های متمادی به خانواده تک والد تغییر خواهد یافت.

وی ادامه داد: نظریه دیگری که در خصوص خانواده مطرح شده مربوط به خانواده های پسا هسته ای است که در آن خانواده دیگر احساس متقابل و عاطفی ندارد و با خانواده ای مواجه خواهیم بود که ابتدا زن و مرد در آن ازدواج کرده و پس از آن طلاق می گیرند و در مواردی دوباره زوج های جداشده ازدواج مجدد خواهند داشت.

به گفته توسلی نظریه های تحلیل خانواده به افزایش میزان طلاق در جوامع اشاره می کند به طوری که افزایش طلاق در جامعه رشد صعودی داشته و در چهار دهه اخیر این رشد انفجاری بوده است.

این استاد دانشگاه در ادامه با بیان اینکه ایران با یک گام دیگر به رتبه چهارم آمار طلاق در دنیا می رسد تصریح کرد: آمریکا، روسیه، انگلستان در رتبه های اول تا سوم آمار طلاق قرار دارند و سال گذشته اسپانیا با 140 هزار مورد طلاق در رده چهارم قرار گرفته است و ایران با 137 هزار مورد طلاق در رده بعدی قرار دارد.

به گفته عضو گروه مطالعات زنان دانشگاه الزهرا میزان طلاق از سال 50 تا سال 89 در ایران سیر صعودی داشته است به نحوی که رشد طلاق نسبت به ازدواج 5/6 برابر بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha