سلامت نیوز : تحقیقات جدید در آمریکا نشان می دهد خطر ابتلا به ضعف حافظه در افراد سالخورده ای که مقادیر زیادی غذا می خوردند، افزایش می یابد.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ، پژوهشگران مرکز پزشکی مایو آمریکا دریافتند: خطر ابتلا به ضعف حافظه در افراد بالای 70 سال که بین 2100 تا 6000 واحد کالری در روز مصرف می کنند، بیشتر است که این امر می تواند یک نشانه زودهنگام برای بیماری آلزایمر باشد.

یوناس گیدا مسئول این تحقیقات گفت: مصرف زیاد روزانه کالری چه بسا برای مغز درست نباشد و خوردن مناسب غذا و زیاده روی نکردن برای مغز شما مفید است.

پژوهشگران اطلاعات غذایی بیش از 1200 فرد بین 70 تا 89 سال را مورد بررسی قرار دادند که 163 نفر از آنها دارای مشکل حافظه "ضعف متوسط شناختی" بودند.

این تحقیقات نشان داد که یک سوم آنها 600 تا 1525 واحد کالری در روز، یک سوم بین 1526 تا 2142 واحد کالری در روز و یک سوم دیگر بین 2143 تا 6000 واحد کالری در روز مصرف می‌کردند.

نتایج تحقیقات نشان داد: احتمال ابتلا به بیماری یاد شده در افرادی که بیشترین میزان غذا را مصرف کرده بودند، دو برابر افرادی بود که کمترین میزان غذا را مصرف کردند اما افزایش احتمال خطر ابتلا به این بیماری در گروه دوم که به طور متناسب  غذا خورده بودند، قابل ملاحظه نبود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha