عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأكید بر برخورد با مافیای دارو در كشور گفت: مافیای دارو به دنبال انحصار بازار 1400 میلیارد تومانی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران حسینعلی شهریاری در جمع خبرنگاران گردش مالی دارو در كشور را سالانه 1400 میلیارد تومان عنوان كرد و این رقم را بسیار چشمگیر دانست و افزود: برخی اشخاص و گروه‌ها با مختل كردن سیستم دارویی كشور به دنبال سودهای كلان هستند. سودی كه در تجارت دارو وجود دارد، در بحث مواد مخدر وجود ندارد، بنابراین زمینه سوء‌استفاده را فراهم می‌كند.
وی گفت: برخی اشخاص و گروه‌ها با مختل كردن سیستم دارویی كشور به دنبال سودهای كلان هستند.
نماینده مردم زاهدان افزود: متأسفانه طی سال‌های گذشته واردات دارو، داروهای یارانه‌ای و حتی داروهای تك نسخه‌ای در انحصار برخی افراد و شركت‌های تولیدی داخلی بوده است و حتی در این زمینه هیچ‌گونه نظارتی از سوی وزارت بهداشت و درمان صورت نمی‌گرفت.
عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: انحصار در سیستم دارویی كشور به حدی بود كه هیچ كسی به خود اجازه نمی‌داد به این سیستم وارد شود، تا جایی كه تغییرات در سطح مدیران نیز چیزی را عوض نمی‌كرد و در واقع تفكر یكسانی حاكم بود.
عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأكید كرد: خوشبختانه با روی كارآمدن دولت نهم انحصار در سیستم دارویی كشور شكسته شد و نظارت بر كیفیت داروهای وارداتی و تولید داخل بیشتر شد.
شهریاری اظهار داشت: هم اكنون كیفیت داروهای تولید داخل در مقایسه با مشابه خارجی پایین است و مواد اولیه داروهای تولید داخل هم از هندوستان، چین و كشورهای بلوك شرق وار می‌شود كه كیفیت مناسبی ندارند.
وی درباره این كه آیا سازمان‌های دارویی، درمانی مانند بیمه خدمات درمانی كه نقش بسیار مهمی در بازار داروی كشور دارد این انتقاد بر آن وارد نیست كه در راس این سازمان سه داروساز حضور دارند گفت: حضور یك گروه خاص با یك مدرك تحصیلی در یك مجموعه درست نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha