سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۹
کد خبر: 42642
سلامت نیوز : یکی از مشکلاتی که کلانشهرهای بزرگ را از شهرهای کوچک مستثنی می‌کند این است که سرعت رشد جمعیت، سازندگی، عمران و توسعه شهری متناسب با ظرفیت‌های خدماتی رشد نکرده و سرعت آنقدر بالا بوده که افزایش خدمات با رشد شهر همخوان نبوده است و در نتیجه کلانشهرهایی هستند که در ظاهر زیبایند اما با مشکل ارائه خدمات مواجهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از قانون ، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر گفت:  تهران در بحث امنیت شاخص خوبی دارد اما مقوله امنیت در پایتخت کشوری که مرکز جهان اسلام است، باید الگو باشد. اگرچه ما به نسبت کلانشهرهای بزرگ وضع بهتری در این زمینه داریم اما به نسبت توقعی که از ام‌القرای جهان اسلام وجود دارد، فاصله داریم.

پرویز سروری ، با اشاره به اقدامات موثر شهرداری تهران در چندسال اخیر، اظهار داشت: فعالیت‌های خوبی در جهت رفع فقر و آسیب‌پذیری طبقات مختلف صورت گرفته اما با توجه به شدت تقاضا، هنوز تا حد مطلوب فاصله وجود دارد و لذا هر روز شاهد بروز ناهنجاری‌هایی هستیم که مردم از آن رنج می‌برند.

رییس مجمع نمایندگان تهران، اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که کلانشهرهای بزرگ را از شهرهای کوچک مستثنی می‌کند این است که سرعت رشد جمعیت، سازندگی، عمران و توسعه شهری متناسب با ظرفیت‌های خدماتی رشد نکرده و سرعت آنقدر بالا بوده که افزایش خدمات با رشد شهر همخوان نبوده است و در نتیجه کلانشهرهایی هستند که در ظاهر زیبایند اما با مشکل ارائه خدمات مواجهند.

وی با اشاره به مشکل آلودگی هوای تهران، افزود: این مشکل اگرچه به نظر دردسر کمتری دارد اما حرف اول را در مشکلات تهران می‌زند و سلامت شهروندان را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

این نماینده اصولگرای مجلس در ادامه درباره وضعیت حمل‌ونقل در پایتخت، تصریح کرد: حمل و نقل در سبد زندگی مردم موضوع تعیین کننده و پرهزینه‌ای است. اگرچه تلاش شده فاصله‌ها کم شود ولی با توجه به حجم نیاز و مشکلات جدی که در بحث آلودگی هوا، ترافیک و محدودیت‌های ترافیکی وجود دارد، شهروندان مجبورند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند در حالی که این وضع پاسخگوی نیازهای مردم نیست.

سروری خاطرنشان کرد: البته با توجه به وضع ترافیک حتما باید محدودیت‌هایی اعمال شود چرا که در غیر این صورت تهران که اکنون پارکینگ متحرک است به پارکینگ ثابتی تبدیل خواهد شد و زندگی را مختل می‌کند. اما این را هم باید در نظر گرفت که مردم هم توقعاتی دارند و انتظار دارند وقتی محدودیتی اعمال می‌شود، وضع حمل و نقل عمومی بهتر شود.

رییس مجمع نمایندگان تهران با بیان اینکه سرعت پیشروی فاضلاب، متناسب با نیازهای تهران نیست، یادآور شد: اگرچه در دو سه سال گذشته با حمایت نمایندگان، افزایش بودجه‌ای در این زمینه صورت گرفته اما این تناسبی با شدت افزایش مصرف نداشته است و در نتیجه شاهد بروز مشکلاتی در حوزه آب و فاضلاب بوده‌ایم. البته تلاش‌هایی در این زمینه در حال انجام است و ما امید داریم در سال آتی بودجه بیشتری را به این امر اختصاص دهیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به ورزش همگانی و ورزش بانوان، اضافه کرد: اگرچه اقدامات گسترده‌ای برای کاهش فاصله و رفع نیازها صورت گرفته اما به نسبت نیازهای موجود، فاصله داریم و عرضه خدمات نتوانسته شدت تقاضا را بشکند و به طور جدی موثر واقع نشده است.

سروری لزوم توسعه فضای سبز در تهران را مورد اشاره قرار داد و گفت: موضوع عدم توسعه و پیشروی تهران در ارتفاعات تا حدی کنترل شده اما این خوف وجود دارد که با کوچکترین اتفاقی، مشکلاتی ایجاد شود. علاوه بر این بعد از اغتشاشات و حوادث سال 88 در تهران، ساخت و سازهای بی‌رویه افزایش داشته که مشکلاتی را هم ایجاد کرده است.

این نماینده اصولگرای مجلس همچنین وجود نگرانی‌های جدی در خصوص گسترش استفاده از مواد مخدر، افیونی و شیمیایی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: مردم نسبت به عدم برخورد جدی در این زمینه‌ها گلایه‌مندند و البته زیرساخت‌ها از جمله وضع ناجا، فضای مناسب و اردوگاه‌های بازپروری برای برخورد مناسب نیست و این اصلی جدی است که در حال پیگیری است اما فاصله جدی بین نیاز و سرعت اقدامات وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha