سلامت نیوز : نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، موضوعات مطرح شده درباره پایان یافتن منابع دارویی در آینده نزدیک را رد کرد و گفت: هم‌اکنون در مجموع ذخیره دارویی کشور در حد متعارف و متعادلی است و مشکل خاصی برای تأمین داروی مورد نیاز بیماران نداریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانۀ ملت ، محمدرضا رضایی‌کوچی ، با اشاره به شایعه مطرح شده درباره پایان یافتن منابع دارویی در آینده نزدیک، افزود: خوشبختانه کشور از نظر وضعیت منابع دارویی در وضعیتی خوبی قرار دارد و هیچ نگرانی درباره اتمام منابع دارویی وجود ندارد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، عملکرد شرکت‌های داروساز در تولید داروهای مصرفی داخل کشور را خوب ارزیابی کرد و گفت: هم‌اکنون حدود ۹۶ درصد داروهای مصرفی در داخل و حدود چهار درصد از خارج وارد می‌شود.

وی با بیان این که کشور از لحاظ کیفیت تولید دارو پیشرفت‌های خوبی داشته است، افزود: میزان دانش و کیفیت دارو تولید داخل کشور در حدی است که می‌تواند با شرکت‌ها و داروهای خارجی رقابت کند.

نایب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اقدامات کشورهای غربی در تحریم علمی و اقتصادی کشور، یاد‌آور شد: هم‌اکنون مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی تأمین ارز برای خرید داروهای خارجی است.

رضایی‌کوچی با تأکید بر نقش تعیین کننده بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی در تأمین ارز مورد نیاز خرید دارو، تصریح کرد: از بانک مرکزی انتظار است در تأمین داروی مورد نیاز کشور به ما کمک کنند که ارز با نرخ مرجع به صنعت داروسازی داده شود و از طرف دیگر ارز به راحتی به شرکت‌های خارجی دارو منتقل شود تا دارو به موقع در اختیار مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: در مجموع ذخیره دارویی کشور در حد متعارف و متعادلی است و مشکل خاصی برای تأمین داروی مورد نیاز بیماران نداریم، مردم نگران نباشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha