چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 42677

اوضاع سلامت در ایران خوب نیست. این اعترافی است که حتی مسوولان وزارت بهداشت هم به آن معترفند. اما اینطور که از شواهد بر می آید؛ اوضاع بدتر هم می شود.

سلامت نیوز: اوضاع سلامت در ایران خوب نیست. این اعترافی است که حتی مسوولان وزارت بهداشت هم به آن معترفند. اما اینطور که از شواهد بر می آید؛ اوضاع بدتر هم می شود.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، وزیر بهداشت هفته گذشته اعلام کرد بیش از ۶۰ درصد هزینه سلامت و درمان را مردم می دهند. اکنون معاون درمان وزیر بهداشت از گرانتر شدن درمان در سال ۹۱ گفته است.

حسن امامی رضوی گفته: "جلسات کارشناسی تعیین تعرفه‌های تشخیصی - درمانی سال ۹۱ با سازمان نظام پزشکی، دبیرخانه شورای عالی بیمه و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت و راهبردی ریاست جمهوری در حال انجام است. در این جلسات مبنا بر آن است که تعرفه‌ها بر اساس تعرفه واقعی و قیمت تمام شده خدمات باشد؛ موضوعی که در برنامه پنجم توسعه نیز مورد تاکید قرار گرفته است."

واقعی شدن تعرفه ها، یعنی افزایش هزینه ها. معاون وزیر بهداشت دراین باره به ایسنا گفته: "در تعرفه بخش خصوصی اعتقادمان بر آن است که باید تعرفه بخش هتلینگ رشد کند و این بخش رشد واقعی را نداشته است. بخش حق‌الزحمه نیز به نظر می‌رسد رشدهای مناسب را در طول سالیان گذشته داشته است. در تعرفه‌های بخش خصوصی مانند سال گذشته پیشنهادمان رشد بالای ۲۰ درصدی است."

تعرفه بخش دولتی گرانتر می شود: "به نظر می‌رسد تعرفه‌های بخش دولتی برای واقعی شدن باید در حد ۳۵ تا ۴۰ درصد رشد کند اما این موضوع به معنای تحمیل هزینه به مردم و دولت نیست و به شرطی است که اعتبارات بخش دولتی بیاید در بخش بیمه‌ای و به صورتی مناسب ساماندهی و تنظیم شود."

به گفته او میزان رشد تعرفه‌های بخش دولتی در گذشته بسیار کم بوده است: "برای آن که خدمات این بخش نظم بهتری یابد لازم است اعتبارات به صورت تجمیعی داده شود؛ یعنی دولت همه اعتبارات بخش درمان را ببرد در محل تعرفه و از محل تعرفه پرداخت شود. البته باید سازمان‌های بیمه‌گر هم توان پرداخت به موقع آن را داشته باشند؛ یعنی اگر تعرفه افزایش یابد و اعتبارات بخش دولتی قطع شود اما سازمان‌های بیمه‌گر قدرت پرداخت نداشته باشند، باز فشار هزینه‌ها به مردم وارد می‌شود. در این زمینه یک حرکت همه جانبه لازم است."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha