چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 42682
سلامت نیوز: اگر فكر می كنید برای تهیه غذاهای انرژی زا باید هزینه زیادی متقبل شوید در اشتباه هستید! اگر در خرید موادغذایی دقت كنید می توانید غذاهایی تهیه كنید كه سرشار از پروتئین هستند ولی چربی كمی دارند.

تخم مرغ
یك تخم مرغ بزرگ حاوی 6 گرم پروتئین و 75/4 گرم چربی است و منبع خوبی از انرژی و ویتامینB12 محسوب می شود ولی بهتر است برای احتراز از بالا رفتن كلسترول میزان مصرف تخم مرغ خود را كاهش دهید. زرده تخم مرغ حاوی چربی اشباع شده است كه مصرف زیاد آن «كلسترول بد» بدن را افزایش می دهد.

جو دوسر
جو دوسر جزو غلات ارزان است كه مصرف آن باعث تقویت قلب می شود. مصرف یك كاسه جو دوسر نیاز بدن شما را در طول صبح برطرف می كند و میزان قندخون را ثابت نگه می دارد. برای اینكه چربی شما بالا نرود زمانی كه جودوسر در حال پخته شدن است سفیده یك تخم مرغ خام را به آن اضافه كنید و به هم بزنید.

ماهی
 
كنسرو ماهی منبعی ساده و ارزان از پروتئین است . بهتر است از كنسرو بدون روغن استفاده كنید. ماهی سرشار از آهن است كه ماده ای حیاتی برای بدن محسوب می شود.

كره بادام زمینی
 یك ظرف كوچك كره بادام زمینی حاوی انرژی زیادی است. در مصرف چربی ها اعتدال را رعایت كنید. دو قاشق غذاخوری از كره بادام زمینی حاوی 16گرم چربی خاصی است كه مصرف آن سلامتی قلب را به همراه خواهدداشت.هرچند كره بادام زمینی طبیعی گران تر است ولی ارزش هزینه كردن را دارد!

لوبیای خشك شده
انواع لوبیا انرژی زا و منبع سرشاری از پروتئین، فیبر و آهن و در عین حال ارزان هستند . شما می توانید در ضمن از لوبیای كنسروی استفاده كنید.

موز
 موز حاوی مقادیر زیادی پتاسیم و منیزیم است كه این دو ماده برای سلامتی قلب و اعصاب بسیار ضروری هستند.موز بدون اینكه در میزان قند خون تغییراتی دهد انرژی زیادی به بدن شما می رساند.

منبع: روزنامه کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha