سلامت نیوز : زیتون از محصولات گیاهی بسیار با ارزش و مفیدی است که باید آن را در سبد غذایی خود قرارداد و روزانه به مقدار مناسب و لازم از آن استفاده کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، دکتر مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه گفت: زیتون یکی از دانه های روغنی بسیار ارزشمند و از محصولات گیاهی بسیار مفید است.

وی گفت: زیتون حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع بوده که به طور عمده دارای اسید اولئیک و اسید لینولئیک است.

این متخصص تأکید کرد: زیتون حاوی آنتی اکسیدان بوده و نیز دارای اسیدهای امگا شش هست که برای جلوگیری از تصلب شرائین و تنگی عروق بسیار مفید بوده که البته لازم است روزانه به اندازه مناسب و لازم مصرف شود.
 
روغن زیتون برای سرخ کردن غذاها مناسب نیست
کیمیاگر در ادامه گفت: روغن زیتون برای بدن بسیار مفید است و از اینکه این روغن نباید برای سرخ کردن غذاها استفاده شود زیرا روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع است که در اثر حرارت اسیدهای چرب غیر اشباع اکسید می شوند که برای بدن زیان دارد پس نباید از روغن زیتون برای سرخ کردن غذاها استفاده کرد.

وی به طرز نگهداری روغن زیتون اشاره کرد و گفت: در اثر نگهداری نادرست این روغن فاسد پذیر می شود بنابراین باید در شرایط درست و مناسب و جای خنک و تاریک نگهداری شود.

وی افزود: روغن زیتون با بو، نسبت به روغن زیتون بی بو دارای خاصیت بیشتری است زیرا روغن زیتون بی بو بیشتر تصفیه می شود.

کیمیاگر خاطرنشان کرد: زیتون محصول گیاهی مفید و با ارزشی است که افراد روزانه می توانند آن را مصرف کنند زیرا که این روغن نیز دارای فواید بسیاری برای بدن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha