چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۷
سلامت نیوز: در دنیای پزشکی، برخی از کشور‌ها در درمان انواع خاصی از بیماری‌ها شهره هستند. همانطور که در شماره گذشته ذکر شد، کشور مجارستان در زمینه درمان بیماری‌های عضلانی و مفصلی، از پتانسیل بالایی برخوردار است. در این شماره اما به کشور هند می‌پردازیم که در بررسی سلامت و بهداشت افراد و«چکاپ پزشکی» و آزمایش اندام‌های مختلف بدن و تشخیص میزان سلامتی و کارآمدی فرد، از امکانات گسترده‌ای برخوردار است و با کمترین هزینه‌ای، این کار را به سامان می‌رساند.

هندوستان، سرزمین یوگا و مرتاض‌ها و رنگ‌های شاد، سالیانه جمعیت زیادی از جهانگردان پزشکی را برای جراحی‌های قلب‌، چشم و عضلات و استخوان به سوی خود جذب می‌کند.

وجود بیمارستان‌ها و کلنیک‌های بسیار پیشرفته خصوصی و در عین حال بسیار ارزانی که در شهر‌هایی مانند بنگلور، دهلی، چنای و بمبئی قرار دارند، باعث شده است تا میزان ورود توریست‌های پزشکی به هندوستان تنها در یک سال گذشته سی درصد رشد کند.

عمل قلب و نیز جراحی‌های ارتوپدی در کلینیک‌های مدرن هندی،‌چندین هزار دلار ارزان‌تر از انجام این معالجات در آمریکا، کانادا و اروپاست.

این در حالی است که طب سنتی هندوستان از قدیم الایام، در درمان بسیاری از بیماری‌ها و تنش‌های روحی و افسردگی شهره عام و خاص است، اما مهمترین شاخصه آن، علاوه بر تأمین سلامت و تندرستی، افزایش نشاط و شادابی است که از طریق یوگا و دهها سرشاخه آن انجام می‌گیرد.

منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha