سلامت نیوز : روش‌های درمانی بسیاری برای افراد مبتلا به اعتیاد در سطح کشور مشاهده می‌شود، تایچی و جیکونگ می‌تواند به عنوان یک روش مکمل در کنار درمان اعتیاد نقش قابل ملاحظه‌‌ای را در کاهش بسیاری از دردهای معتادان ایفا کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینانیوز ، دکتر مسعود رمش کارشناس هنرهای رزمی و سلامتی ، تای‌چی و جی کونگ را به عنوان روشهای کاهش دهنده دردهای جسمی و روحی مخصوصاً در درمان معتادان تعریف کرد و گفت: «تای‌چی و جی کونگ در افراد آلوده به مواد مخدر می‌تواند در سیستم‌های ارگانیک بدن از جمله سیستم‌های احساسی و عاطفی و همینطور روی بخش عضلانی و استخوانی بدن تاثیرات به سزایی بگذارد. این حرکات بر اساس پنج عنصر اصلی بدن طراحی می‌شود و مستقیماً روی اسکلت افراد تاثیر می‌گذارد. این حرکات همچنین روی کلیه‌ها، تاندول‌ها، کبد و کنترل خشم و غضب تاثیر گذار است. این ارگان‌ها با ارگان‌های دیگر بدن در ارتباط است؛ به عنوان مثال وقتی روی کبد تاثیر گذار است مسلماً روی کیسه صفرا نیز تاثیر گذار خواهد بود.»

وی در ادامه گفت: «وقتی روی تاندول‌ها کار می‌شود در واقع این تاثیر روی کبد قابل مشاهده است و باعث کنترل خشم و غضب فرد می‌شود. همینطور وقتی که روی دم و بازدم افراد بیمار کار می‌شود؛ در اصل در درمان ریه‌ها تاثیر گذار خواهد بود. با تنفس صحیح و کار روی دم و بازدم نه تنها روی غم و اندوه وی بلکه روی پوست و موی آن‌ها نیز تاثیر مثبت خواهد گذاشت. همچنین با کار کردن روی عضلات بیمار نه تنها بر روی تحال وی بلکه روی فکر و تمرکز اوتاثیرات مثبت به سزایی گذاشته می شود. با جی کونگ سعی می‌شود تا بیمار در کنار درمان اعتیادش به تعادل لازمه در زندگی نیز برسد.»

رمش، جی کونگ را باعث افزایش هوشیاری در بیماران و افراد معتاد به مواد مخدر عنوان کرد و گفت: «بسیاری از بیماران مبتلا به مصرف مواد مخدر از گذشته خود رنج می‌برند. این درمان مکمل می تواند فکر و تمرکز فرد را از زمان گذشته به زمان حال بیاورد. در افراد مبتلا، افزایش اعتماد به نفس و هوشیاری بسیار قابل اهمیت است.» وی ادامه داد: «در این روش جملات تاکیدی و مثبت و تکرار آن در تنهایی فرد می تواند به بازیابی سلامت این وی کمک کند.»

این محقق تای‌چی درباره تاثیر ماساژهایی که در این روش درمانی روی بیماران صورت می‌گیرد، گفت: «ماساژ جیکونگ باعث افزایش جریان خون و بهبود سیستم‌های گوارشی بدن می‌شود. این ماساژ در نهایت در افراد مبتلا به مصرف مواد مخدر باعث بهبود یبوست آنها نیز خواهد شد.»

مسعود رمش در خاتمه این گفت و گو اظهار داشت : «این روش درمانی باید به عنوان طب مکمل عنوان شود. فرد مبتلا زیر نظر پزشک اصلی خود و انجام روش‌های جیکونگ می تواند به بهبودی خود را آسان و سریعتر کند. این طول درمان اگر هفته ای سه بار انجام شود می‌تواند مطلوب باشد. همچنین ایده‌آل این است که فرد بیمار هر روز نیم ساعت بتواند این روش را در پیش گیرد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha