سلامت نیوز : یك متخصص اعصاب و روان گفت: اختلال در خواب می تواند اثرات نامطلوبی بر بدن بر جای بگذارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، دکتر شهبازی، متخصص اعصاب و روان گفت: اختلال در خواب به دو دسته تقسیم می شود، اختلال در زمان خواب و اختلال در محتوای خواب.

اختلال خواب می تواند به دلایل مختلفی ظهور کند، دلایلی مانند مسائل جسمانی از جمله اختلالاتی که در متابولیسم و الکترولیت های بدن به وجود می آید مانند تب که علامتی از عفونت است یا اختلالات روانپزشکی مثل افسردگی، اضطراب، ترس ها و اشتغالات ذهنی.

وی افزود: کم خوابی نیز یکی از اختلالات خواب است، بدن انسان در هنگام خواب هورمون هایی ترشح می کند تا بدن به تعادل برسد وقتی فردی دچار کم خوابی شود این هورمون ها ترشح نمی شوند و اختلالات وسیعی هم در جسم و هم در روان فرد ایجاد می شود.

همچنین اختلال خواب باعث عود بسیاری از روان تنی، زخم معده، اختلال تیروئید، اختلالات قندی، اختلال در وزن می شود.

دکتر شهبازی تصریح کرد: اختلال در خواب بیشتر باعث کاهش وزن می شود چرا که فرد حساس تحریک پذیر و زود رنج شده و این عوامل وزن وی را کاهش می دهد.

همچنین اختلالال در خواب به شکل غیر کلاسیک بعضی از افراد را دچار اضطراب کرده و به شکل ثانویه دچار پرخوری می کند یعنی فرد با پرخوری این اضطراب را جبران می کند و این امر اضافه وزن را به دنبال دارد.

این متخصص اعصاب و روان عنوان کرد: افراد از لحاظ زمان خواب در یک تقسیم بندی کلی به دو دسته short sleeper و long sleeper تقسیم شوند یعنی بعضی از افراد با 4 ساعت خوابیدن در شبانه روز و بعضی دیگر با 8 ساعت خواب احساس شادابی می کنند ولی به طور کلی یک خواب طبیعی بین 6 تا 8 ساعت در طول شبانه روز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha