چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 4270

گروهی از محققان ایتالیایی موفق شدند با استفاده از ژن درمانی یک کپی سالم از ژن مسئول بیماری تخریب و تحلیل عضلانی را تولید و این بیماری را در موش ها درمان کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، محققان دپارتمان ژنتیک و بیولوژی مولکولی دانشگاه ساپینزای رم که نتایج تحقیقات خود را در مجله علمی آکادمی ملی علوم آمریکا منتشرکرده اند، موفق شده اند موش های مبتلا به تخریب و تحلیل عضلانی را به کمک یک استراتژی درمان ژنتیکی درمان کنند.

براساس این استراتژی جدید، کپی سالم ژن جایگزین نمونه بیمار آن می شود، با این تفاوت که این کار به جای آنکه در DNA اتفاق بیفتد، در RNA یعنی کپی مولکولی DNA که از ترکیبات پروتئینی است، انجام می شود.

بنابراین گزارش، بیماری تخریب و تحلیل عضلانی، یک بیماری ژنتیکی است که در اثر یک جهش ژنی بوجود می آید و در حقیقت نوعی تخریب بافت ماهیچه ای است که بیشتر به مردان آسیب می رساند. این بیماری را یک پزشک فرانسوی به نام "دوشه" در سال 1868 کشف کرده، به همین علت این بیماری به تخریب " دوشه" نیز معروف است.

از آنجا که تخریب و تحلیل عضلانی تنها در اثر جهش یک ژن بوجود می آید، این دانشمندان امیدوارند در آینده بتوانند با ژن درمانی این بیماری را در انسان درمان کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha