سلامت نیوز : بیشترین حمایت از سوی نهادهای دولتی از شورای شهر‌، معاونت اجتماعی شهرسازی تهران‌، سازمان شورایاری‌ها و موسسه تصویر رسانه انجام گرفته است/اطلس آسیب‌های اجتماعی شیوع آن را در گستره ملی نشان ‌می‌دهد.
دومین همایش ملی آسیب‌های اجتماعی ایران دوم و سوم اسفند در تالار ایوان شمس برگزار ‌می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، دبیر دومین همایش ملی آسیب‌های اجتماعی ایران با اعلام این مطلب اظهار امیدواری کرد كه با مقالات ارائه شده در این همایش بتوان به ارزیابی روند آسیب‌های اجتماعی در جامعه به ویژه آسیب‌های نوپدید دست پیدا کرد.

"میرطاهر موسوی" با یادآوری 6 محور و ۲۵ موضوع پیشنهادی ارائه مقاله برای این همایش اظهار داشت: «پیش از ۷۰۰ عنوان چکیده مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که موضوعات بسیار مهم و کلیدی را مورد واکاوی قرار داده است.»

وی ادامه داد: «در فرآیند داوری حدود ۳۱۰ چکیده مقاله توسط داوران تایید شد و یکصد عنوان به صورت پوستر و حدود ۳۰ مقاله به صورت سخنرانی در همایش ارائه ‌می‌شود.»

به گفته دبیر دومین همایش ملی آسیب‌های اجتماعی ایران پیش از ۵۰۰ عنوان از چکیده‌های مقالات در کتاب چکیده مقاله چاپ می‌شود.

به گفته موسوی مقالات ارسالی به این همایش در محورهای آسیب‌های نوپدید – نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی – اعتیاد و قاچاق – آسیب‌های ناشی از شهر نشینی و جمعیت – جرم، جنایت و بزه و شرایط آنومیک و مساله هویت دسته‌بندی ‌می‌شوند.

وی افزود: «بیشترین مقالات ارسال شده به دبیرخانه همایش در حوزه آسیب‌های خانواده‌، طلاق‌، تاخیر در ازدواج، خشونت بر علیه زنان، خشونت جنسی و خشونت و آزار علیه کودکان است.»

به گفته دبیر دومین همایش ملی آسیب‌های اجتماعی ایران، کمیته داوران این همایش نیز 60 نفر بوده‌اند.

موسوی در بخش دیگری از نشست خبری این همایش بر لزوم دستیابی به اطلس آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و افزود: «با داشتن این اطلس، شیوع آسیب‌های اجتماعی در گستره ملی خود را نشان ‌می‌دهد و بدین ترتیب روند تغییر آن در سال‌های مختلف قابل سنجش ‌خواهد بود.»

وی در همین زمینه به دعوت از تمامی دستگاه‌های مرتبط با مسایل اجتماعی اشاره و اظهار امیدواری کرد تا مسوولان این نهاد‌ها در همایش حضور داشته و شنونده نتایج تحقیق محققان و طرح این موضوعات باشند.

دبیر دومین همایش ملی آسیب‌های اجتماعی ایران در بخش دیگری از سخنان خود از نبود روندی مناسب برای پایش و ارزیابی روند آسیب‌های اجتماعی انتقاد كرد و یکی از اهداف برگزاری دومین همایش آسیب‌های اجتماعی ایران را دستیابی به روند این تغییرات دانست.

موسوی در همین زمینه از تمرکز همایش بر آسیب‌های نوپدید مانند روانگردان ها‌، پورنوگرافی و آسیب‌های فضای مجازی یاد کرد.

به گفته وی برگزارکننده اصلی این همایش انجمن جامعه‌شناسی ایران است که برخی از نهادهای غیر دولتی و اشخاص حقیقی و حقوقی علاقمند به مسایل اجتماعی ایران از همایش حمایت کرده‌اند.

دبیر دومین همایش ملی آسیب‌های اجتماعی ایران خاطر نشان کرد: «بیشترین حمایت از سوی نهادهای دولتی از شورای شهر‌، معاونت اجتماعی شهرسازی تهران‌، سازمان شورایاری‌ها و موسسه تصویر رسانه انجام گرفته، همچنین قرار شد بر مینای تفاهم صورت گرفته بین دبیرخانه انجمن و قوه قضاییه، پنل مخصوصی در کنار همایش برای قوه قضائیه برگزار شود.»

به گفته موسوی این درحالی است که به‌رغم درخواست از نهادهای اجتماعی دولتی، حمایتی از سوی آن‌ها انجام نگرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha