چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۲
کد خبر: 42706
سلامت نیوز:در این هفته وزن كودك شما كمی بیشتر از 1810 گرم و طول بدن او (از سر تا پاشنه پا) حدود 43.7 سانتی متر می شود. چروكها و همچنین رنگ سرخ پوست او كمتر شده و در حالی كه اكثر استخوانهای او در حال سخت شدن هستند جمجمه او هنوز نرم بوده و استخوانهای جمجمه كاملا به یكدیگر نچسبیده اند. این امر به او كمك می كند تا راحت تر از مجرای زایمان عبور كرده و به دنیا بیاید.

شما چگونه تغییر می کنید؟
شما ممكن است درد و یا حتی كرختی در انگشتها، مچ و دستهای خود حس كنید. بافتهای مچ دست شما همانند بقیه بافتهای بدنتان ممكن است متورم شوند. در این صورت فشار در كانال مچ (كه یك مجرای استخوانی در مچ دست شماست) افزایش می یابد.

عصبهایی كه از این مجرا عبور می كنند تحت فشار قرار می گیرند كه در نتیجه عوارضی همچون بی حسی، خارش، تیر كشیدن، احساس سوزش، تیر كشیدن و یا درد مبهم بروز می كنند. استفاده از مچ ‌بند را امتحان كنید یا در هنگام خواب یك بالش زیر دستهای خود قرار داده و آنها را بالاتر از سطح بدن نگاه دارید.

اگر باید در محل كار به طور دائم از دستهای خود استفاده كنید، مثلا تایپیست هستید یا در خط مونتاژ یك كارخانه كار می كنید، هنگام استراحت دستهای خود را در حالت كشیده قرار دهید.

اگر به هنگام خواب در شب مشكل دارید یك بالش بین پاها و زیر پشت خود قرار دهید. اگر این كار به شما كمك نكرد چند بالش زیر سر خود قرار داده و سعی كنید در حالت نیمه نشسته بخوابید و حتی می توانید در حالتی كه كاملا روی تخت نشسته و به بالشها تكیه داده اید بخوابید. اگر دفعات رفتن به توالت خواب شما را به هم ریخته است، از عصر به بعد مایعات كمتری مصرف كنید.

برای اكثر خانمها روابط جنسی در دوران حاملگی تا قبل از پاره شدن كیسه آب و فرا رسیدن زمان زایمان مشكلی ایجاد نمی كند. با این حال توصیه می شود كه در هفته های آخر آمیزش با استفاده از كاندوم باشد یا اصلا انجام نشود.

فعالیت های این هفته
لباسها و وسایل خواب كودك خود را بشویید: لباسهای خوشگلی را كه برای كودك خود خریده اید یا در مهمانی هدیه گرفته اید به یاد می آورید؟ شما باید هر چیزی را كه با پوست لطیف كودكتان تماس خواهد داشت بشویید تا هرگونه ماده محرك كه ممكن است در تار و پود آن موجود باشد از بین برود.

 ملایم ترین شوینده ها كه برای این كار مناسب هستند عبارتند از پودر های صابون و شوینده های مخصوص كودكان، شوینده هایی كه غیر حساسیت زا هستند و شوینده هایی كه روی آنها نوشته شده است: مخصوص پوستهای حساس.
منبع نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha