سلامت نیوز : مدیرعامل خیریه تولد دوباره از افتتاح نخستین مرکز درمانی اقامتی معتادان شیشه در کشور در هفته آینده خبر داد و افزود: سال آینده این مراکز در پنج استان دیگر افتتاح می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهرعباس دیلمی زاده از افتتاح نخستین مرکز درمانی اقامتی معتادان شیشه در کشور خبرداد و افزود: مدیران جدید سازمان بهزیستی طرح پیشنهادی خیریه تولدی دوباره را بازبینی کرده و پس از چندین جلسه تخصصی و تکمیل طرح با اجرای طرح موافقت شد که هفته آینده رسما نخستین مرکز اقامتی معتادان شیشه کشور در تهران افتتاح می شود.

وی افزود: در این مرکز اصول اولیه بر پایه مدل اجتماعی استوار است و الگوهای درمانهای اجتماعی با محوریت گروههای همپا اقدام به درمان می کنند.

این کارشناس حوزه اعتیاد اظهار داشت: در مراکز اقامتی درمانی معتادان شیشه بخشی از کارکنان را معتادان در حال بهبودی و آموزش دیده تشکیل داده و بخش دیگر را کادر درمانی و متخصصین اعم از روانشناس، پزشک و مددکار تشکیل می دهند که مدت اقامت معتادان در این مراکز از یک ماه تا یکسال است ولی موفقیت در درمان معتادان بیشتر در درمان بلند مدت میسر می شود.

دیلمی زاده اظهار داشت: خیریه تولدی دوباره با همکاری بهزیستی در سال آینده مراکز اقامتی درمانی معتادان شیشه را در استانهای اصفهان، تهران، آبادان، ساری و شیراز افتتاح می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha