چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۸
سلامت نیوز : مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی از اجرای طرح پیشگیری و کنترل کودک آزاری طی سال آینده در کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی از اجرای طرح پیشگیری و کنترل کودک آزاری طی سال آینده در کشور خبر داد.

 دکتر حبیب الله مسعودی فرید گفت: با توجه به اهمیت کودک آزاری در کشور و موارد مختلف آسیبهایی که هر روز شاهد هستیم به همین دلیل علاوه بر لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در معرض خطر، سازمان بهزیستی نیز طرحی برای کنترل و پیشگیری از کودک آزاری دارد که در دستور کار سال آینده قرار گرفته است.

به گفته وی، بسیاری از کودک آزاریها در کشور به دلیل عدم اطلاع رسانی و آموزشهای لازم اتفاق می افتد که با اجرای طرح پیشگیری، این مشکل نیز برطرف می شود.

وی در مورد اجرای این طرح نیز افزود: اجرای طرح پیشگیری از آسیبها به این صورت است که با تشکیل کلاسهای آموزشی برای والدین در استانهای مختلف، این افراد با نحوه و روش صحیح برخورد با کودکان آشنا می شوند.

مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرد: با توجه به اینکه بسیاری از والدین با نمونه های کودک آزاری آشنا نیستند به همین دلیل تمامی مواردی که منجر به کودک آزاری عاطفی ، روحی و جسمی می شود به آنها اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد کل کودک آزاریهای ثبت شده به علت عدم اطلاع رسانی درست است، اظهار داشت: در حال رایزنی با ارگانهای مرتبط نیز هستیم تا کلاسهای آموزشی در این سازمانها نیز برگزار شود.

فرید با اشاره به اینکه فقط کودک آزاریهای جسمی در کشور ثبت می شود، گفت: این درصورتی است که مشکلات روانی ناشی از آزارهای کودکان بیشتر از مشکلات جسمی آن است اما کمتر گزارش می شود. نگاه پیشگیرانه به مقوله کودک آزاری باعث کاهش آسیبهای ناشی از آن می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha