چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۳
کد خبر: 42731
سلامت نیوز : جراح فک و صورت گفت: «ناهنجاری‌های مادرزادی، بیماری‌ها و آسیب‌های وارد شده و همچنین زیبایی از دلایل جراحی فک و صورت هستند.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سینانیوز ، دکتر عباس نخعی‌نژاد در رابطه با جراحی فک عنوان کرد: «جراحی فک چند بخش دارد. دسته‌ای از جراحی‌های فک به دلیل ناهنجاری‌های مادرزادی مانند کجی فک، جلو بودن فک، عقب بودن فک و... است.»

وی ادامه داد: «از عمده‌ترین بیماری‌های مادرزادی شکاف کام، شکاف لب و لب شکری است که بسته به میزان عارضه در دو یا سه فاز تحت درمان قرار می‌گیرند. برخی در بدو تولد، ۶ سالگی و ۱۸ سالگی باید مورد عمل جراحی قرار گیرند.»

جراح فک و صورت با بیان اینکه هر بیماری که در ناحیه صورت باشد در حیطه کاری ما قرار می‌گیرد، اظهار کرد: «ناهنجاری‌های فک، رشد بیش از حد فک، جلو یا عقب بودن فک و در برخی موارد ناکفایتی رشد باید تحت درمان قرار گیرند.»

دکتر نخعی‌نژاد با بیان اینکه در افرادی که رشد بیش از حد فک دارند باید درمان شوند، خاطرنشان کرد: «وسیله به نام کیپ فک استفاده می‌شود که رشد رو به جلو را محدود می‌کند زیرا این بیماری به مرور زمان تشدید می‌شود.»

وی ادامه داد: «اگر فک پایین جلو یا عقب باشد باید حتما درمان شود چون دندان‌ها روی هم جفت نمی‌شوند و به مرور بر روی آرواره‌ها و استخوان فک مشکل ساز می‌شود.»

این جراح فک و صورت درباره آسیب‌ها و بیماری‌هایی که باعث نیاز به جراحی می‌شود، اذعان کرد: «تومور‌ها در اثر بیماری‌های مختلف، تروما، شکستگی‌های گونه، اطراف چشم و... نیز منجر به جراحی می‌شود.»

وی برخی از جراحی‌ها را تنها برای زیبایی دانست و تصریح کرد: «جراحی فک و صورت باید بعد از رشد کامل انجام شود و پیش از این درمان‌هایی مانند ارتودنسی و... صورت گیرد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha