سلامت نیوز : بیمه نبودن 8 میلیون خانوار، اجرای طرح کنترل و پیشگیری از کودک آزاری در سال 91 ،کودک آزاری درصدر تماسهای اورژانس اجتماعی، بیمه اجتماعی 181 هزار زن سرپرست خانوار، بدهی 30 هزار میلیاردی دولت به تامین اجتماعی و... از جمله اخبار حوزه بهزیستی و رفاه در هفته جاری بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، در این هفته شاهد برنامه ها و اخبار زیادی در حوزه های بهزیستی و تامین اجتماعی بودیم که به مهمترین از آنها اشاره می کنیم.

اجرای طرح کنترل و پیشگیری از کودک آزاری در سال 91
مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی از اجرای طرح پیشگیری و کنترل کودک آزاری طی سال آینده در کشور خبر داد.

دکتر حبیب الله مسعودی فرید عنوان کرد با توجه به اهمیت کودک آزاری در کشور و موارد مختلف آسیبهایی که هر روز شاهد هستیم به همین دلیل علاوه بر لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در معرض خطر، سازمان بهزیستی نیز طرحی برای کنترل و پیشگیری از کودک آزاری دارد که در دستور کار سال آینده قرار گرفته است.

به گفته وی، بسیاری از کودک آزاریها در کشور به دلیل عدم اطلاع رسانی و آموزشهای لازم اتفاق می افتد که با اجرای طرح پیشگیری، این مشکل نیز برطرف می شود.

 کودک آزاری درصدر تماسهای اورژانس اجتماعی
مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی همچنین اعلام کرد آمارهای بدست آمده نشان می‌دهد که 7 درصد تماسهای اورژانس اجتماعی مربوط به کودک آزاری است.
   
توسعه اورژانس اجتماعی در شهرهای کشور
مدیرکل اورژانس اجتماعی کشور از ایجاد و توسعه اورژانس اجتماعی در تمامی شهرهای بزرگ کشور در سال آینده خبر داد.

مجید ارجمندی عنوان کرد باتوجه به آسیبهای اجتماعی موجود در کشور و لزوم برخورد و پیشگیری آنها، در حال حاضر اورژانس اجتماعی در حدود 150 شهر کشور دایر شده است که براساس برنامه ریزیهای انجام شده قصد داریم در سال آینده تعداد آنها را افزایش دهیم.

به گفته وی، البته توسعه اورژانس اجتماعی در شهرهای کشور منوط به موافقت و تصویب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین داشتن اعتبار کافی است که امیدواریم مورد موافقت قرار گیرد.

بیمه اجتماعی 181 هزار زن سرپرست خانوار
مدیرکل بیمه‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بیمه 181 هزار زن سرپرست خانوار نیازمند تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی خبر داد.

دکتر مظفرکریمی در عنوان کرد که براساس بند (ج) ماده 39 قانون برنامه پنجم توسعه، زنان سرپرست خانوار نیازمند تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی باید با پرداخت حق بیمه از سوی دولت بیمه شوند.

به گفته وی، براساس آخرین آمارهای بدست آمده تا کنون 181 هزار زن سرپرست خانوار نیازمند تحت پوشش بیمه های اجتماعی قرار گرفته اند.
 
40 درصد جمعیت شاغلین کشور بیمه نیستند

وی همچنین از بیمه نبودن 40 درصد جمیعیت شاغلین کشور یعنی حدود 8 میلیون خانوار شاغل خبر داده و گفته بود براساس قانون برنامه پنجم توسعه ملکف هستیم راهی برای بیمه بازنشستگی تمامی آحاد جامعه پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد شاغلین کشور مشمول بیمه های اجباری نیستند عنوان کرد این درحالی است که 8 میلیون نفر از خانوار شاغلین در کشور نیز اصلا تحت پوشش بیمه قرار ندارند.

 بدهی 30 هزار میلیاردی دولت به تامین اجتماعی

این هفته معاون حقوقی و پارلمانی سابق سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد بدهی دولت تا پایان سال به تامین اجتماعی به 30 هزار میلیارد تومان می رسد.

محسن ایزدخواه اعلام کرد با توجه به شعار عدالتخواهی دولت نهم تمامی افراد انتظار داشتند که وزارتخانه های رفاه ، سازمان تامین اجتماعی ، بهزیستی و ... جزء اولویتهای رئیس جمهور باشد در صورتیکه در عمل اینگونه نشد و پس از کش و قوس فراوان سرانجام با ادغام وزارتخانه ها ، وزارت رفاه به وزارتخانه ای حاشیه ای تبدیل شد.  

وی در مورد تغییر مدیران در سازمان تامین اجتماعی گفت: تغییر سالیانه مدیران عامل سازمان تامین اجتماعی نشان دهنده بی توجهی و بی ثباتی در نظام تصمیم گیری سازمانی است که بیش از 50 سال یار دولت بوده است.
 
هیچ گزارشی از تخلف شستا به هیأت رئیسه مجلس ارائه نشد

نایب رئیس هیأت مدیره شرکتهای سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) عنوان کرد تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر تخلف شرکت سرمایه گذاری شستا به هیأت رئیسه مجلس گزارش نشده است.

علی یوسف پور اعلام کرد تیم تحقیق و تفحص از شرکت سرمایه گذاری شستا به مدت 9 ماه در این شرکت مستقر بودند اما در این مدت نتوانستند هیچ گونه تخلفی از عملکرد شستا پیدا کنند.

به گفته وی، هیچ گزارشی مبنی بر تخلف شستا به هیئت رئیسه مجلس اعلام نشده است و جعفرزاده رئیس کمیته تحقیق و تفحص بر خلاف قانون مواردی را عنوان کرد که صحت نداشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha