نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس،‌ عامل اصلی کاهش سلامت روانی را مشکلات اقتصادی دانست و گفت: اگر لایحه بیمه بیکاری اجرایی شود، بخش عمده‌ای‌ از مشکلات مردم حل می‌شود و وضعیت سلامت روانی تا حدی بهبود می‌یابد.

سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس،‌ عامل اصلی کاهش سلامت روانی را مشکلات اقتصادی دانست و گفت: اگر لایحه بیمه بیکاری اجرایی شود، بخش عمده‌ای‌ از مشکلات مردم حل می‌شود و وضعیت سلامت روانی تا حدی بهبود می‌یابد.

مهدی عیسی‌زاده در گفت‌وگو با خانه  ملت، بیکاری را مهمترین دغدغه خانواده‌ها عنوان کرد و ادامه داد: امروزه عده‌ کثیری از جوانان منبع درآمدی ندارند. خیلی از این جوان‌ها فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هستند که بعد از تمام شدن درس‌شان و جستجوی سخت و طولانی، شغل مناسبی پیدا نمی‌کنند. بنابراین از عهده‌ تامین هزینه‌های زندگی برنمی‌آیند و همین مساله عاملی برای بروز اختلالات روحی می‌شود.

نماینده مردم میاندوآب و شاهین‌دژ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جوانان درصد بالایی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند، در مورد بیکاری آن‌ها ابراز نگرانی کرد و افزود: خانواده‌ای را در نظر بگیرید که سه فرزند بیکار در خانه دارد. والدین از آینده‌ فرزندان خود بیمناک هستند و از اینکه مبادا در دام اعتیاد بیفتند یا به کارهای خلاف روی بیاورند، هراس دارند.

عیسی زاده با بیان این‌که برخی از جوان‌ها هیچ امیدی به آینده ندارند و زندگی‌شان را از دست‌رفته می‌بینند، تاکید کرد: مشکل یک نفر، مشکل گروه بزرگی از افراد جامعه به شمار می‌آید. ما باید به فکر آن‌ها باشیم و با تصویب و اجرای قانون‌های کارآمد، سلامت روانی را در جامعه ارتقا دهیم.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، ایثار و از جان‌گذشتگی جوانان در روزهای دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: جوانان سرمایه‌های اصلی ما هستند و نباید با بی‌توجهی به مسائل‌شان، آینده کشور‌ را مخدوش کرد.

عیسی‌زاده چاره اندیشی برای بهبود وضعیت سلامت روان جامعه را امری مهم تلقی کرد و در این مورد هیچ‌گونه اهمالی را جایز ندانست.

عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس در ادامه و در رفع معضل بیکاری به دو اقدام اساسی اشاره کرد و گفت: لایحه‌ بیکاری و بیمه‌‌های مرتبط با آن در مجلس بررسی شد، اما شورای نگهبان به برخی موارد ایراداتی وارد کرد که برطرف شدند. حالا نوبت دولت است که وارد کار شود و اجرایی شدن  این دو لایحه را پیگیری کند.  

به گفته عیسی‌زاده برای پیشگیری از بالا رفتن آمار آسیب‌های روانی در اجتماع، لازم است اقدامات دیگری هم صورت گیرد که مبارزه با تبعیض، یکی از آن‌هاست که باید در فهرست اولویت‌های قوه‌ مجریه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بعضی افراد هستند که بدون برخورداری از شایستگی لازم، مشاغل مهم را تصاحب کرده‌اند و در مقابل، جوانان تحصیل‌کرده بیکار در منزل نشسته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha