معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: آلاینده‌های طبیعی در برخی مناطق کشور باعث شده آب آشامیدنی مردم آرسنیک داشته باشد. سلامت مردم در خطر است. وزارت صنایع به داد سلامت مردم برسد.

سلامت نیوز: معاون بهداشتی وزارت بهداشت گفت: آلاینده‌های طبیعی در برخی مناطق کشور باعث شده آب آشامیدنی مردم آرسنیک داشته باشد. سلامت مردم در خطر است. وزارت صنایع به داد سلامت مردم برسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علیرضا مصداقی‌نیا، معاون بهداشتی وزیر بهداشت صبح امروز در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک وزارت صنعت و معدن و تجارت و وزارت بهداشت اعلام کرد سال گذشته بنا به دستور ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز تحقیقات محیط زیست دانشگاه به پژوهشکده محیط زیست تبدیل شد. این پژوهشکده با ۳ مرکز تحقیقاتی آب، هوا، ضایعات جامد تشکیل شد.

وی افزود: کمک وزارت صنایع فوق‌العاده به سلامت کشور کارساز است. هم اکنون از دو دسته آلاینده در کشور و در برخی شهرهای بزرگ رنج می‌بریم. مثلاً آلاینده‌های طبیعی که در برخی استان‌ها آب آشامیدنی مردم را به آرسنیک آلوده کرده که اینها مربوط به معادن است که ما نمی‌توانیم خیلی برای رفع آن کاری انجام دهیم. تنها کاری که می‌توانیم بکنیم در جنبه‌های دیگر مانند پاکسازی است.

مصداقی‌نیا تصریح کرد: دسته دوم آلاینده‌ها، آلاینده‌هایی است که بشر به وسیله صنایع آنها را به وجود آورده است که می‌توانیم جلوی آنها را بگیریم.

وی تصریح کرد: اطلس کامل ارتباط بین بیماری‌ها و آلاینده‌های طبیعی در دست اجرا است که به زودی آن را منتشر می‌کنیم.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت هشدار داد: ما از وزیر صنایع می‌خواهیم که دستور پیگیری و حمایت از جلسات کارگروه‌های تشکیل شده بین این دو وزارتخانه را صادر کند. همچنین از جناب وزیر می‌خواهیم به داد سلامت مردم از بابت آلاینده‌ها برسد. افزایش سرطان‌ها و بیماری‌های مردم می‌طلبد که وزارت صنایع همکاری بیشتری با وزارت بهداشت انجام دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha