سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با توجه به زلزله‌خیز بودن تهران و فرسودگی بیمارستانها سال آینده عملیات احداث 10 بیمارستان جدید در کنار بیمارستانهای فرسوده زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید آغاز می‌شود.

حسن ابوالقاسمی در گفت‌وگو با فارس درباره ارائه خدمات در ایام تعطیل و نوروز اظهار داشت: اورژانس بیمارستانها بر اساس نیاز در ایام تعطیل خدمت ارائه می‌کنند و با ادغام برخی بخش‌ها و گذاشتن کشیک خدمات خاص هم برای بیماران سرطانی یا قلبی که با تاخیر در ارائه خدمات با مشکل مواجه می‌شوند در ساعات خاصی خدمت ارائه می‌شود.

وی در مورد اورژانس‌های مناطق پرتردد و شلوغ جنوب شهر که میزان مراجعه به آنها بیشتر است گفت: مدام در حال ارتقای وضعیت اورژانس‌‌ها و تعداد تخت‌های بیمارستانی در تمام منطقه زیر پوشش به خصوص منطقه جنوب تهران هستیم و در برخی بیمارستانهای جنوب شهر تخت‌های جدید می‌سازیم. تخت‌های سوختگی را توسعه می‌دهیم و تقریباً کارهای عمرانی در همه بیمارستانهای ما ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از اجرای طرح بیمارستان‌های جایگزین در کنار بیمارستان‌های فرسوده تهران خبر داد و گفت: عملیات اجرایی تعداد قابل توجهی از بیمارستانهای جایگزین از سال آینده آغاز می‌شود و پس از اتمام ساخت بیمارستان جایگزین تجهیزات بخش‌های بیمارستان قدیمی به آن منتقل می‌شود.

ابوالقاسمی در مورد تعداد این بیمارستانها گفت:‌ سال آینده کار ساخت 10 بیمارستان جدید جایگزین را آغاز می‌کنیم که کار بسیار بزرگی است و بودجه عمرانی این بیمارستانها از سوی دولت تامین شده است.

قائم مقام وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد:‌ قبلاً هم گفته‌ام باید بیمارستانهای تهران به مانند مناطق محروم نگاه شود و در حال حاضر با کار کارشناسی صورت گرفته هم به لحاظ وضعیت زلزله‌خیز بودن تهران و هم فرسودگی بیمارستانها نگاه‌ها به این امر معطوف شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha