سلامت نیوز : رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت با بیان اینكه نیاز به 5 هزار بازرس برای بررسی سه ماه یك بار اماكن تهیه و توزیع مواد غذایی داریم، گفت: در حال حاضر تعداد بازرسان ما كمتر از 4 هزار نفر است. در این شرایط هر یك از این اماكن سالانه به طور متوسط سه بار بازرسی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، دكتر كاظم ندافی ، افزود: برخی از دانشگاه‌های علوم پزشكی مانند دانشگاه جدی شاپور مجوزها را صادر كرده‌اند و در حال استخدام نیرو هستند.

رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت، درباره استفاده از تلفن همراه برای بازرسی اماكن گفت:‌این سیستم تاثیری بر تعداد بازرسی‌های ما ندارد بلكه آن را مكانیزه می‌كند و ما می‌توانیم از اطلاعات به دست آورده از اماكن بهتر استفاده كنیم و تصمیم‌های موثرتری بگیریم.

وی تصریح كرد: در حال آماده سازی سامانه مربوط به تلفن همراه هستیم و در 13 اسفند ماه فاز اول آن رونمایی می‌شود تا در كشور از آن استفاده كنیم. در حال حاضر این سامانه در مرحله آزمایشی است.

رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت افزود: یكی دو مرحله از مراحل آزمایشی را تاكنون انجام داده‌ایم. این سامانه نیاز به بررسی عملی دارد تا مشكلات احتمالی آن برطرف شود.

ندافی در پایان تاكید كرد:‌ در این سیستم نتیجه بازرسی‌های انجام شده از هتل‌ها و رستوران‌ها با استفاده از شبكه تلفن همراه ثبت و گزارش‌ها برای مركز بهداشت محیط ارسال و تبدیل به یك بانك اطلاعاتی می‌شود. این بانك اطلاعاتی قابل تجزیه و تحلیل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha