سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم با بیان اینکه زوجین برای پشت سر گذاشتن مراحل قبل از ازدواج به گرفتن امضای این مراحل بدون اجرا اقدام می‌کنند، اعلام کرد که قانون الزام مشاوره قبل از ازدواج وجود دارد اما از سوی هیچ یک از اقشار جامعه جدی گرفته نمی‌شود.

سلامت نیوز: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم با بیان اینکه زوجین برای پشت سر گذاشتن مراحل قبل از ازدواج به گرفتن امضای این مراحل بدون اجرا اقدام می‌کنند، اعلام کرد که قانون الزام مشاوره قبل از ازدواج وجود دارد اما از سوی هیچ یک از اقشار جامعه جدی گرفته نمی‌شود.

 سید جواد زمانی در گفت‌وگو با خانه ملت، گفت: متأسفانه علیرغم اینکه قوانینی برای الزامی کردن مشاوره قبل از ازدواج وجود دارد اما از سوی هیچ یک از آحاد جامعه جدی گرفته نمی‌شود.

نماینده مردم کنگاور، هرسین و صحنه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون زوجین برای هر چه سریع‌تر پشت‌ سر گذاشتن مراحل قبل از ازدواج، فقط به دنبال کسب امضای اتمام این مراحل هستند.  

به گفته وی یکی از اصلی‌ترین متولیان ارائه مشاوره قبل از ازدواج، سازمان بهزیستی بوده که با جدی نگرفتن مردم نسبت به امر مشاوره، مسئولان و مشاوران ازدواج این سازمان هم جدی نمی‌گیرند.

زمانی با بیان افزایش آمار جدایی‌ها تأکید کرد: نبود مشاوره قبل از ازدواج را نمی توان به عنوان تنها عامل افزایش جدایی‌ها دانست ولی یکی از عواملی که می‌تواند به کاهش این آمار کمک مضاعفی داشته باشد، مشاوره کافی برای ایجاد شناخت بین زن و مرد است.

نماینده مردم کنگاور، هرسین و صحنه در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین برای ارائه مشاوره گاهی اوقات سازمان بهزیستی ساعات و برنامه مشخصی را برای ارائه مشاوره زوجین اختصاص نمی‌دهد که این مسأله باعث سطحی دیدن موضوع از سوی مشاوران می‌شود.

وی افزود: به دنبال این اتفاق مشاوران بدون ارائه خدمات مشاوره برگه انجام مشاوره زوجین را امضا کرده تا کار آنها بدون وقفه قانونی انجام شود.

زمانی تصریح کرد: باید برای قانون مشاوره قبل از ازدواج که در آذر ماه ۸۴ در قانون تسهیل ازدواج جوانان تصویب شد، الزام بیشتری در نظر گرفته شود و با شدت و توجه بیشتری از سوی مسئولان پیگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی دولت را موظف به تهیه طرح جامعی برای آموزش و مشاوره قبل و بعد از ازدواج کرد و گفت: دولت باید به منظور جدی گرفتن این طرح با ارائه طرحی جامع که تمام برنامه‌های مشاوره قبل از ازدواج، مشاوره برای همسریابی، تشکیل خانواده و آماده سازی زوج‌های جوان برای آغاز زندگی مشترک و حتی ارائه خدماتی برای آمادگی و پذیرش شرایط پس از ازدواج را در برگرفته باشد،‌ وارد عمل شود.

وی به اهمیت فرهنگ‌سازی در این خصوص تأکید کرد و گفت: فرهنگ استفاده از مشاوره قبل از ازدواج در جامعه همچنان در ابهام قرار دارد و بیشتر از اینکه افراد به مشاوره قبل از ازدواج توجه کنند زمانی که بعد از ازدواج به مشکل برمی‌خورند، به مشاور مراجعه می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: رسانه‌ها با ایفای نقش مناسب در این زمینه، می‌توانند تأثیر مضاعفی بر دیدگاه مردم و مخاطبان برای پذیرش و عمل به انجام امر مشاوره قبل از ازدواج داشته باشند، زیرا بهتر است که هر چه سریع‌تر وارد عمل شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha